ik krijg bij het inademen vaak steken bij mijn sleutelbeen. wat kan jer tegen doen en wat is het?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat het precies is is eigenlijk niet via de pc vast te stellen, Je huisarts of fysio kan het bekijken, voelen en afhankelijk daarvan een diagnose stellen en of behandelen. Heb je er al lang last van, is het bij of na inspanning zijn vragen die ik zou willen weten. Zelf ben ik triggerpoint coach en massage therapeut en behandel deze klachten vaker. Maar let wel, niet ieder klacht heeft dezelfde oorzaak! Raadpleeg je arts of Fysio. In de bijlage vind je plaatjes met rood gekleurd de pijn die zich uit in je lichaam(bij jou je borst/sleutelbeen) en het rode of zwarte kruisje kan de spier zijn de de pijnklacht veroorzaakt. Mogelijk de Pectoralis Major, Scalene of Subclavius . Als je op de (spier)naam naast het plaatje klikt waarvan je denkt daar je pijn zich daar uit, vergroot hij zich zodat je beter kan zien of dit de plek in jou lijf is.

Bronnen:
http://www.triggerpoints.net/symptom/front...

Als je er echt last van hebt is de beste stap naar de huisarts gaan. Ook als dit al meerdere maanden speelt. Vaak is het iets onschuldigs: een pijnlijke of beknelde spier, maar er zijn ook talloze minder specifieke verklaringen voor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100