Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn rechter ring vinger staat erg scheef en dit word steeds meer en meer wat kan ik hier aan doen?

Vorig jaar stond mijn ring vingber ook een beetje scheef maar dit jaar is het verergerd en ik irriteer me er aan want het ziet er zo raar uit, verder heb ik hem volgens mij niet gekneusd of gebroken want ik heb er geen last van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit kan wijzen op de ziekte van Dupuytren ("koetsiersziekte").
Dat klinkt misschien erger dan het is, de plastisch chirurg kan zorgen dat de vinger weer recht staat.

Ik zou er wel direct mee naar de huisarts gaan (ook al zou het wat anders zijn).
Als je te lang wacht, is de vinger nog erg moeilijk operabel.
(Lees meer...)
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij dupuytren kan iemand de vinger niet strekken, ik weet niet of VS dat bedoelt met 'scheef staan'? Zou kunnen hoor, maar ik dacht bij de beschrijving eerder aan een scheefstand de zin van ulnaire of radiale deviatie. Misschien kan VS uitleggen wát er precies scheef staat, en welke kant op? (eventueel een foto erbij?)
SimonV
9 jaar geleden
Met "scheef staan" zou "niet recht staan" bedoeld kunnen worden.
De eerste verschijnselen ontstaan gewoonlijk na de leeftijd van 40 jaar. Ik heb de indruk dat VS veel jonger is. Dit zou kunnen wijzen op een agressieve vorm van de ziekte. Hopelijk zit ik er volledig naast.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding