Wel als je dan een tampon draagt. Niet als je dat niet doet (of je moet het helemaal privé doen, daarna het lichtelijk rood geworden water weg laten spoelen en er schoon water voor in de plaats laten lopen).
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een jacuzzi bevat over het algemeen nogal veel water, dat lijkt me dus niet echt een goede oplossing...
burgos
9 jaar geleden
Tampon er in,en badderen maar.
Tuurlijk kan dat, ik zie geen beperking behalve één belangrijke en dat is hygiëne.
Je loopt een risico, zeker met meerdere mensen in de jacuzzi. Zware diarree is ook
niet aan te raden als je een jacuzzi in wilt, maar blijft fysiek mogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, je kunt erin, net zoals dat je naar een gewoon zwembad kunt gaan om te zwemmen. Wel wordt een tampon aangeraden, om bloed en stolsels op te vangen. Houd er rekening mee dat je tampon ook water uit de jacuzzi kan opnemen, en dus eerder verzadigd is. Een verzadigde tampon vormt geen barriere meer.
Aan het einde van je menstruatie kun je ook zonder tampon het water in, door de (tegen)druk van het water zul je niet vloeien. Houd er dan echter wel rekening mee dat je wel vloeit wanneer je uit het water komt.
Een derde optie is een goed zittende menstruatiecup. Deze vangt het bloed en vocht op, en vormt wel een barriere. Dat is fijn, want juist tijdens je menstruatie ben je extra gevoelig voor infecties.

Zie ook de link, waar de vraag of je kunt zwemmen tijdens je menstruatie, al is gesteld