Hoe kan kloven in je hielen behandelen?

De eeltlaag barst soms tot bloedens toe, het wegraspen is gewoon te pijnlijk. Is dit eerst 'zachter' te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dat is pijnlijk..ik heb er ook veel last van,en van alles erop gesmeerd.
Wat ik nu doe is een paar maal (2x) per week met mijn voeten in een teiltje met biotex.Dan schraap ik de eeltlaag eraf.Goed insmeren met VOETBUTTER te koop bij de Kruidvat.
Ik doe dan katoenen sokken aan....
Die VOETBUTTER smeer ik iedere dag op mijn voeten.Er zit menthol in,dus ook lekker fris en verkoelend..een aanrader!
Het is een eigen merk produkt van de Kruidvat,het is een mint kleurig potje....
en het heet dan Voetbutter....
succes...en goed smeren nu,dan heb je van de zomer kloofvrije hielen (hoop ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vaseline erop voordat je gaat slapen, kan het goed intrekken, herhaal dit dagelijks en ga evt naar een pedicure om het eelt veilig te laten verwijderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daarvoor heb je speciale klovencreme. Gewoon te krijgen bij iedere drogist, van verschillende merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je voeten in het water te weken wordt de eeltlaag zacht, en kun je het met gemak wegschrapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk nu nog erg koud (brrrr...), maar een wandeling door de branding helpt heel goed - het zand 'peelt' de eeltlaag een beetje, en het water maakt het zachter, + dat het zout gelijk ontsmet.

Nu kan je misschien 20 minuten in een lekker warm teiltje gaan zitten met je voeten : daarna doet het raspen véél minder pijn. Dan lekker insmeren met vaseline of uierzalf (dat gebruik ik zelf altijd), en het niet meer zo ver laten komen....gewoon elke 14 dagen een pedicure-uurtje inbouwen in je verwen-programma - nagels, nagelriemen, eelt, evt leuk kleurtje erop...
Ook, als dat kan bij jouw douche, gewoon de stop erin als je doucht : dan worden je voeten elke dag even geweekt, en gaat er door het afdrogen ook al een beetje eelt weg iedere dag.

En ik denk, dat je voeten een beetje 'pamperen' verdiend hebben : je hebt ze vast in je werk héél hard en heel lang nodig, iedere dag, anders had je niet zo'n eeltlaag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, het zal misschien smerig klinken en op veel tegenzin stuiten om zulks te proberen, maar insmeren met je eigen urine, bij voorkeur je ochtendurine, helpt tegen kloven.
Het ureum uit het eigen water helpt tegen de kloven.
Insmeren, indeppen en daarna afspoelen.

Volgens mij is er ook ureumzalf, even vragen bij je huisarts natuurlijk.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Insmeren met uierzalf, verkrijgbaar bij de boerenwinkels zoals De Welkoop of Boerenbond, gebruiken de boeren bij de koeien als ze kloven rond de tepels hebben, het werkt fantastisch en is spotgoedkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor de tip, ik wist het niet en mijn dochter heeft een baantje bij de welkoop dus die brengt het altijd voor mij mee.
Wat ik doe is nadat ik citroenen geperst heb, het achterste deel van mijn voeten in de schil vd halve citroen te laten rusten(en los hiervan een masker op mijn gezicht hmm heerlijk relaxen(*_*) daarna afspoelen met lauw/handwarm water en vaseline of uierzalf erop. Indien net voor het naar bed gaan, katoenen sokken aan om te voorkomen dat de lakens vettig worden