mag je met een botverankerd hoortoestel piloot worden ?

ik ben 16 aan 1 oor helemaal doof (links) maar mijn droom is vanaf klein aan al om piloot te worden nu weet ik dat het niet kan met 1 goed oor maar mag het wel met een bot verankerd hoor toestel ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K
ronron1212
9 jaar geleden
Bij een hoortoestel heb je het probleem dat als je een koptelefoon opzet en die heb je in de cockpit nodig dat je gehoorapparaat gaat piepen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze vraag zou ik als ik jou was aan je KNO-arts stellen. Hij/zij kan je meer info geven of het type (ik weet niet op dat uitmaakt) hoortoestel dat je hebt, en over andere opties die er misschien zijn. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet dat Schiphol een website heeft waar een contactadres op staat. Wie weet als je daar een mail naar stuurt, dat zij je verder kunnen helpen? Misschien dat zij die mail met misschien nog meer vragen kunnen voorleggen aan iemand van de piloten of iemand die daar over gaat?

Antwoorden (1)

Bij de eerste keuring klasse 1 en klasse 2 voor instrument rating (IR) wordt een gehoortest (audiogram) gemaakt. Men mag op 500, 1.000 en 2.000 Hz geen gehoorverlies hebben van meer dan 20 dB, bij 3.000 Hz van 35 dB.
Bij een klasse 2 brevet zonder instrument rating moet er goede spraakverstaanbaarheid op 2 meter zijn (met de rug naar de onderzoeker gewend).

Het hangt dus van de gehoormogelijkheden die jij hebt en het soort piloot dat je wilt worden af of het mogelijk is. Ik ken iemand die niets hoort als je achter haar staat en iets zegt. Zij is dus ongeschikt om piloot te worden.
Amadea