Als je allereerste sigaret niet lekker is waarom ga je dan door met roken?

Mij allereerste sigaret was bagger, goor, niet te hachelen...ik rook inmiddels al 15 jaar...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nou je ziet dat een heleboel mensen er echt van lijken te genieten en je probeert er nog een en nog een en voordat je het weet ben je verslaafd.

roken is geen kwestie van smaak, het is zelfs goor. het verslavende zit 'm in de stoffen van de tabak, niet in de smaak. Je steek niet nog een sigaret op omdat je lekker vindt, nee, maar omdat je lichaam er om vraagt.

Verslaving kan ook mentaal zijn. Dat je behoefte hebt aan een sigaret kan komen omdat een situatie dat uitlokt; voor de een kan dat spanning zijn en voor de andere gezellig willen meedoen of je een houding geven of nog iets anders.

Omdat jij niet weet dat ik al 5 dierbare verloren ben door het roken en er nog 3 ernstig ziek zijn. Ook door het roken. Die konden ook niet stoppen!

status - show - erbijhoren - stoer doen - meer niet of puur imitatiegedrag : je behoort nu bij de groten zelfs als hoest je een long uit

Dit geld voor een hoop dingen... Mijn eerste sigaretje was ook niet lekker. Maar je eerste sigaretje steek je op bij die ene bepaalde gelegenheid, waarbij het je toevallig wordt aangeboden... Je loopt niet als puber een Primera ofzo binnen om daar je eerste pakje sigaretten te halen als je nog nooit gerookt hebt. Dit doe je pas nadat je een 3de, of 4de sigaret hebt gekregen van iemand. En je dan zelf maar een pakje gaat halen om erbij te horen. En de bepaalde behoefte die je dan op dat moment zelf hebt om dit te doen. Dat je 1ste, 2de, 3de etc. sigaret bagger was doet er dan niet meer toe. Je maakt op dat moment nog steeds die keuze zelf om dat pakje sigaretten te halen om redenen die op dat moment belangrijk zijn voor jou... En dan maak je ook nog zelf de keuze om je 2de, 3de, 4de etc. pakje te halen, totdat er inderdaad sprake is van een nicotineverslaving... Nicotine is overigens niet zo verslavend als cafeïne, of cocaïne en heroïne die allemaal tot dezelfde groep stoffen behoort... (Dit is ook het enige pupliek geheim van het Coca Cola recept dat de cocaïne bladeren door cafeïne zijn vervangen) Tot mijn 24ste zal ik grofweg een pakje of 5 gerookt hebben op al die keren dat mij een sigaretje werd aangeboden. En ja. Die 1ste sigaret was echt bagger. Pas toen er door familie omstandigheden dusdanig veel stress was ontstaan ben ik op 31-10-96 mijn eerste pakje gaan halen. Een jaar of 5 terug spontaan gestopt, maar na een paar maanden toch maar weer begonnen. In de 2 zuinigste maanden in mijn leven 20 kilo aangekomen. En ook toen was dat eerste pakje bagger... Wat me opvalt bij deze vraag is dat er veel antwoorden staan van ex-rokers. Zo komen ze tenminste op mij over als ik ze lees. Nu kan ik ergens deze reacties redelijk goed plaatsen. Het blijft alleen wel erg typisch dat deze groep het felste reageerd...

Mijn eerste sigaret bracht het zelfde gevoel als een joint, was alleen veel goekoper. Een tijdelijk zuurstoftekort in de hersenen maakt een beetje zweverig. Helaas komt dat gevoel alleen maar terug als ik lang niet gerookt heb en dat komt niet meer voor omdat ik voor die tijd al een nieuwe aangestoken heb :) Ik blowde al voor ik gewoon rookte. Inmiddels ben ik gestopt met blowen wie weet stop ik ook nog eens met roken.

ik durfde niet te weigeren op dat moment... dus men nam aan dat ik rookte, dus tja, volhouden he?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100