Heb je wel eens iets meegemaakt, en gedacht, dat kan geen toeval zijn ?

Ik heb hetbest vaak, ik denk ergens aan, en dan komt het op mijn weg.
Of ik denk aan mijn lieve overleden moeder, komt haar lievelingsliedje op de radio!
Heb jij dat nou ook wel eens zoiets (of iets anders ) gehad?

vertel!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wanneer een epilepticus elke dag om drie uur een toeval krijgt, dan noem ík dat geen toeval meer.

Bronnen:
http://wiki.aardrock.com/Toeval

Dat is intuïtie en eigenlijk heel normaal.

Dat heb ik nou ook heel vaak. Zit ik me bijvoorbeeld af te vragen hoe je sowieso schrijft. Met een s of een z. Zie ik 's avonds op goeievraag.nl een vraag van iemand waar dat vandaan komt. Of ik denk aan een goeie film die ik es gezien heb, en zet ik 's avonds de tv aan en dan is ie 's avonds gewoon op tv. Heel frappant inderdaad.

Ons hele leven is doorspekt met allerlei , vaak subtiele, signalen waarvan wij denken dat het toeval is of ons aan het denken zet of het wel toeval is en wat dan wel? Dit is voor veel mensen een moeilijk onderwerp. Of ze verwerpen alles wat hier mee te maken heb of ze geloven dat er geen toeval bestaat. Doordat wij als mens veel signalen van genezijde niet ontvangen of niet begrijpen blijven we vaak twijfelen totdat we haar lievelingsliedje op de radio horen terwijl we net aan haar dachten. Het zet ons aan het denken. Zelf maak ik dit regelmatig mee omdat ik veel met het spirituele te maken heb, maar ook ik heb nog regelmatig twijfels, wat is waar en wat is toeval?????

dagelijks.!!.mijn motto is dan ook (hoe cliche.).toeval bestaat niet!!

de bankcrisis

In mijn visie bestaat toeval niet... Zoals ik er tegenaan kijkt staat hetgeen we bij leven mee maken vooraf vast met (kleine) bepaalde marges... Nu zou je ergens fel tegen, of voor kunnen zijn en je om wille van de goede vrede je bij de keuze van een ander neerleggen... En ja. Dit soort dingen overkomt ook mij vrijwel dagelijks...

Volgens de van dale is toeval een niet te voorspellen geval. Toeval bestaat dus wel degelijk. Het is een situatie die niet te voorspellen is, het gebeurt gewoon. Mij overkomt het trouwens ook regelmatig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100