Heb je wel eens iets meegemaakt, en gedacht, dat kan geen toeval zijn ?

Ik heb hetbest vaak, ik denk ergens aan, en dan komt het op mijn weg.
Of ik denk aan mijn lieve overleden moeder, komt haar lievelingsliedje op de radio!
Heb jij dat nou ook wel eens zoiets (of iets anders ) gehad?

vertel!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wanneer een epilepticus elke dag om drie uur een toeval krijgt, dan noem ík dat geen toeval meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is intuïtie en eigenlijk heel normaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Intuitie is gebruikmaken van je zesde zintuig, is ook heel normaal.
Dat heb ik nou ook heel vaak. Zit ik me bijvoorbeeld af te vragen hoe je sowieso schrijft. Met een s of een z. Zie ik 's avonds op goeievraag.nl een vraag van iemand waar dat vandaan komt. Of ik denk aan een goeie film die ik es gezien heb, en zet ik 's avonds de tv aan en dan is ie 's avonds gewoon op tv. Heel frappant inderdaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
weet je wat ik heel vaak heb? dan denk ik dat ik iemand zie en dan is het hem niet..en dan kom ik diegene later tegen..heel bizar!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja inderdaad dat soort dingen Een tijdje terug zat ik me ook af te vragen waarom die kassieres bij de c1000 zulke lelijke uniformen aan hebben. En een paar dagen later hebben ze ineens een nieuw uniform.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja inderdaad dat soort dingen Een tijdje terug zat ik me ook af te vragen waarom die kassieres bij de c1000 zulke lelijke uniformen aan hebben. En een paar dagen later hebben ze ineens een nieuw uniform.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of ik denk aan een film die voor het laats in 1987 op tv is geweest ik denk: 'jaaoohh die film wil ik weer een keer zien..volgende dag kijk ik in de gids en guess what.?..uhu....
Ons hele leven is doorspekt met allerlei , vaak subtiele, signalen waarvan wij denken dat het toeval is of ons aan het denken zet of het wel toeval is en wat dan wel? Dit is voor veel mensen een moeilijk onderwerp. Of ze verwerpen alles wat hier mee te maken heb of ze geloven dat er geen toeval bestaat. Doordat wij als mens veel signalen van genezijde niet ontvangen of niet begrijpen blijven we vaak twijfelen totdat we haar lievelingsliedje op de radio horen terwijl we net aan haar dachten. Het zet ons aan het denken. Zelf maak ik dit regelmatig mee omdat ik veel met het spirituele te maken heb, maar ook ik heb nog regelmatig twijfels, wat is waar en wat is toeval?????
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het meermalen meegemaakt, en wel zodanig dat ik niet meer twijfel. Het klinkt misschien vreemd, maar ik weet het zeker, ik heb écht
seintjes van de overzijde gekregen.
Heel mooi en zeer troostgevend, al blijft het moeilijk om iemand te moeten missen in real life.
Ik had een goede band met mijn moeder en kon haar zonder woorden
al begrijpen, dat werkt nog even door, schijnbaar!
Wat heb jij met het spirituele ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo classe,Ik denk dat je een bijzondere band had met je moeder. Ze is ,bijna altijd bij je, rechts achter je. Er is nog iemand bij je, een man , voor je moeder overleden. Mischien had je al een vermoeden? Dag en nacht krijg ik informatie door van genezijde. Ben sinds een paar jaar medium. Via mijn eigen gids heb ik een directe verbinding gekregenen kan daardoor veel mensen helpen Het is troostgevend en heel mooi , precies zoals jij zelf zegt. Het kan je veel innerlijke rust geven en een heel fijn gevoel. Groeten eddijst
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laat je niet gek maken door alle rare antwoorden, blijf in je zelf geloven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo Ed, dank voor je antwoord, en succes met je mooie werk!
Ik heb vaak een pijnlijke rechterschouder, -dan leunt ze er wat zwaar op, of wil ze iets doorgeven? - en weinig innerlijke rust, kon ik haar maar 'loslaten' dat zou beter voor iedereen zijn, en voelde ik me niet zo alleen meer.
10 jaar na haar is pa overleden,
wellicht zie je die, anders zou het
haar vader, mijn opa kunnen zijn, daar had mijn moeder een goede band mee, zij kon hem weer niet missen...
dagelijks.!!.mijn motto is dan ook (hoe cliche.).toeval bestaat niet!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de bankcrisis
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In mijn visie bestaat toeval niet...

Zoals ik er tegenaan kijkt staat hetgeen we bij leven mee maken vooraf vast met (kleine) bepaalde marges...

Nu zou je ergens fel tegen, of voor kunnen zijn en je om wille van de goede vrede je bij de keuze van een ander neerleggen...

En ja. Dit soort dingen overkomt ook mij vrijwel dagelijks...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het soms zo leuk dat je
iets kunt beinvloeden, bijvoorbeeld:
er valt iets -bijna- op de grond, je vangt het op en het is nog jaren heel.
't is ook een beetje filosofisch vind ik.
groet,
Barbara
Volgens de van dale is toeval een niet te voorspellen geval. Toeval bestaat dus wel degelijk. Het is een situatie die niet te voorspellen is, het gebeurt gewoon.

Mij overkomt het trouwens ook regelmatig.