Waarom Brood in plastic of papier?

Wilt u uw brood in plastic of in papier? Dit vroeg de verkoopster mij in de winkel (natuurvoedingswinkel)
Wat is het verschil eigenlijk. Waar bewaar je brood beter in, plastic of papier?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

De verkoopster wil graag rekening houden met je milieu-bewustheid, je zou anti-plastic kunnen zijn. Mijn ervaring echter is dat plastic beter conserveert, papier daarintegen neemt vocht op, ook vocht wat in het brood zit waardoor het sneller zal uitdrogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Brood kun je het beste bewaren in een koele, droge, goed geventileerde broodtrommel. Verpak het brood in folie of in een plastic zak als het een zachte korst heeft, en in papier wanneer het knapperig moet blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt toch een beetje af van wat voor papier men daar heeft.
Heel veel broodzaken, vooral in het buitenland, gebruiken papieren zakken met een soort plastic laagje aan de binnenkant.
Dat ziet er landelijk en milieuvriendelijk uit en is ook best goed.

Het hangt er toch ook een beetje van af hoe lang je het brood denkt te bewaren.
En of het plastic dat zij gebruiken in het milieu afbreekbaar is.

Beter voor het bewaren van brood is een goede plastic zak.
Nog beter is het om die plastic zakken te bewaren en die opnieuw te gebruiken voor je volgende brood.
Dus als je toch naar een natuurvoedingswinkel gaat, kun je ook best je eigen boodschappentas en plastic zakken meebrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de korst van je brood blijft lekker knapperig in een papieren zak, dus beter als je van plan bent het brood binnen afzienbare tijd op te eten.
brood voor in de vriezer heb je natuurlijk liever in een plastic zak.
Rieneke1