Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo de lijm van mijn spalk is eruit wat nu?

Ik heb al ruim 3 jaar een spalk op mijn onder tanden, en net zat ik dus chips te eten. Toen voelde ik met mn tong mijn spalk, het voelde anders aan dan normaal. Het voelde scherp, ik keek in de spiegel en zag dat de lijm bij 1 tand eruit was gegeaan. De spalk zit zelf niet los, maar wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
21.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Wanneer de spalken alleen nog aan de achterkant zitten ter versteviging (dus je beugel is er al uit) dan verschuiven de tanden niet meer zo snel. Voor de zekerheid wel even een afspraak maken met je orthodontist om de boel weer opnieuw te lijmen. Overigens kunnen tandartsen dit vaak ook voor je doen, maar die zijn daar niet zo kundig in. Althans, dat is mijn ervaring.

Succes! Groetjes,

André
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het beste bellen met de tandarts. En tijdelijk stoppen met eten (van chips) om verder schade te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb recentelijk mijn spalk er express uit laten halen aangezien hij continue zonder lijm kwam te zitten en continue aan het schaven was tegen mijn tong. De tandarts zelf zegt dat je tanden eigenlijk niet meer verschuiven en dat het dus niet heel erg is als ie er uit is. Oftuwel: even laten lijmen bij de tandarts of hem er uit laten halen:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding