Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik vond op gezondheidsplein een boel informatie en ook de mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen met andere vrouwen. De algemene informatie is volgens mij wel enigzins gekleurd (door de aanbieders van operaties) maar de ervaringsverhalen zijn heel gevarieerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Waarom zou je dat willen XD

de nadelen zijn dat je niet 100% garant staat dat je borsten evengroot blijven en je houd altijd littekens over
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"dat je niet 100% garant staat dat je borsten evengroot blijven" Wat betekent deze wartaal? Als je bedoeld dat het niet zeker is dat je borsten minder groot zullen zijn: dat is klinkklare onzin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij bedoelt dat de borsten niet gelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aha, dat had ik niet uit dat 'garant staan' kunnen halen. Maar in dat geval: bij heel veel vrouwen zijn de borsten niet helemaal gelijk. Daarom wordt bij een borstverkleining vaak meer weefsel weggehaald van de ene borst dan van de andere, zodat je borsten ná de ingreep minder van elkaar verschillen dan daarvóór.
Risico's zijn littekenvorming, moeite met borstvoeding, asymmetrie, langzame heling van de wond, verminderde gevoeligheid van de tepel, vasthouden van vocht in de borst, verminderde sensuele prikkels en op latere leeftijd veranderen van vorm en lekken. Zie de Engelse Wikipedia (link).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontsteking, lekkage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen gevoel meer in de tepels, deze snijden ze in sommige gevallen los om vervolgens met de ingreep verder te kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien dat dit in zéér zeldzame gevallen nog gebeurt, maar dat is een inmiddels al wel héél erg verouderde methode.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik word te oud 43 :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha, hier 30, en zóveel scheelt dat niet. Maar bij mijn borstverkleining, 13 jaar geleden, was die methode al verouderd. Al kan het natuurlijk ook dat mijn chirurg extra vooruitstrevend was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke reacties van jullie en zo te lezen is dat idd erg achterhaald dan. Ik moet me ook niet met borsten bemoeien als man zijnde :-) Nu nog ff kijken of ik nog een antwoord op iets heb want ik wil ook stemrecht smile.
Een vroegere collega van mij had het laten doen en het is een ramp geworden. Haar tepels zaten niet meer op de goede plaats en er liepen bruine littekenlijnen dwars over haar borsten. (Ze heeft het mij laten zien). Haar huwelijk kwam ook onder spanning te staan omdat haar man haar vanwege de "verminking" niet meer aantrekkelijk vond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe lang geleden was dit? Ik ken zelf alleen van die horrorverhalen uit de tijd dat borstverkleining nog een nieuw vakgebied was voor Nederlandse plastisch chirurgen. Al zul je er misschien nog steeds wel van die slagers tussen hebben.
De nadelen kan ik niet vertellen, weet alleen dat je wel een paar weken moet herstellen na de operatie.
Maar ik heb zelf deze operatie gehad en er geen spijt van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Erg veel,eigenlijk te veel om het te laten doen,per saldo is het verminking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De bochel die je op je rug kunt krijgen door het gewicht dat je moet torsen, dát is verminking. Ik zou zeggen: hang eens een paar conservenblikken om je nek. Anderhalf à twee kilo. Loop daar de hele dag mee rond. En zeg dan nog eens dat het vooruitzicht om daar de rest van je leven mee rond te sjouwen niet opweegt tegen die 'verminking'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb dat van dichtbij meegemaakt,daar heb je gelijk in,maar het één sluit het ander niet uit!
Het wordt lelijk en je kan dood gaan.
En waarom wil je het eigelijk doen???
Boeie dat je grote borsten hebt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing