Als het gaat om een wond(je) dat gehecht moet worden en de gewone lijn is bezet of staat op het antwoordapparaat, dan mag dat. Een wond moet binnen een bepaalde tijd gehecht worden, dus je kunt er niet mee wachten tot de volgende werkdag, en je kunt veel beter de spoedlijn van je huisarts bellen dan straks na vijven naar de huisartsenpost of de SEH gaan - dat is namelijk veel duurdere zorg.

Als het gaat om hechtingen die verwijderd moeten worden, dan is het antwoord nee. Daarmee kun je best wachten tot de volgende werkdag.

Toegevoegd na 2 uur:
Mocht je dit trouwens pas na vijf uur lezen of heb je je huisarts niet kunnen bereiken voor de praktijk sloot, dan wil ik met mijn opmerking over de kosten van de zorg je niet ontmoedigen om de huisartsenpost te bellen: met alles wat voor vijf uur kán, ga je in principe naar je eigen huisarts, maar kun je die niet bereiken of gebeurt er iets na vijven of in het weekend waarmee je niet kunt wachten tot de volgende werkdag, dan kun je natuurlijk gewoon terecht op de HAP. Als dat betekent dat je nog binnen zes uur je wond kunt laten hechten (als het er inderdaad om gaat dat je gehecht moet worden; na meer dan zes uur wordt de wond als geïnfecteerd beschouwd en kan de wond niet volledig gesloten worden), dan is dat maar zo: daarvoor zijn ze er natuurlijk ook. Maar zou het nog lukken om je eigen huisarts te bereiken binnen kantoortijden, dan moet je dat eerst proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ (er uitgaan doen ze tegenwoordig vanzelf wel)
Erna55
9 jaar geleden
Ik had 8 mnd geleden hechtingen die de arts er zelf, op afspraak, heeft uitgehaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij niet-oplosbare hechtingen zou ik niet gaan wachten tot ze er vanzelf uitzweren hoor ;-) Maar één - of een paar - dagen later kan dan best.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het allemaal nog gelukt?