vaak morning after pil gebruikt kan je later nog baby krijgen?

Hallo

Ik had een vraag en dat is als je vaak morning after pil neemt zou dat een probleem zijn voor later dat je voorbeeld geen kind kan krijgen ? Kan iemand me zo snel.mogelijk helpen me.vriendin is heel erg bang

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ja je kan later nog gewoon een baby krijgen. Als er ook maar een klein risico zou zijn op onvruchtbaar raken dan zou zoiets in de bijsluiter staan. En dat staat er niet in: http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h32303.pdf
Mocht je toch zwanger zijn geraakt nadat je de morning after pil hebt gebruikt, dan heb je wel meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Je gebruikt het denk ik ook te vaak, er staat namelijk dit in de bijsluiter: Het wordt niet aangeraden om NorLevo vaker dan één maal binnen een menstruatiecyclus in te nemen omdat dit uw cyclus kan verstoren.