Kunnen ongelijke borsten vanzelf nog gelijk groeien?

Ik ben een meisje van 16 jaar en mijn linker borst is groter dan mijn rechter borst, het verschil is niet super opvallend maar wel opvallend genoeg om te zien dat in mijn Bh de linkerkant meer gevuld is dan de rechter kant, aangezien ik nog maar 16 jaar ben vraag ik me af of ze nog gelijk gaan worden of niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
bijna niemand heeft de borsten precies gelijk, bij mij en mijn moeder ook halve cup verschil tussen de borsten, we hebben beide de rechter iets groter :P

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan nog.
Bij de ontwikkeling van je borsten is het zelfs vrij gebruikelijk dat de ene borst wat sneller groeit dan de andere, waardoor er dus een verschil in grootte ontstaat. Bij de ene vrouw is dat verschil nauwelijks te zien, bij anderen kan het wel opvallen.
Vrijwel altijd trekt het verschil na verloop van tijd ook weer weg.

Het uiteindelijke resultaat kan je pas beoordelen als jij (en dus ook je borsten) uitgegroeid zijn. Op je 16e hebben je borsten dus nog een paar jaar de tijd.

Overigens is geen mens volledig symmetrisch. Bij elke vrouw is er een klein verschil tussen de borsten. Dat verschil is soms groot, maar meestal maar klein. Als je over een paar jaar nog steeds een klein verschil ziet dan is dat dus volkomen normaal en niets om over in te zitten of je voor te schamen; overigens grote kans dat jij dan de enige bent die het ziet.
Mocht het verschil wel te groot zijn dan kan je altijd kijken of je er iets aan wil laten doen. De kans is echter levensgroot dat het verschil langzaamaan wegtrekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Behalve bij fotomodellen waarbij genoeg gefotoshopd wordt, heeft geen enkele vrouw precies gelijke borsten. Ook oren en ogen en armen en benen zijn niet precies gelijk. Dus ik denk dat je altijd wel een miniem verschil zal zien als je goed kijkt bij iedereen. Als het je erg stoort zou je bij een goede lingeriezaak kunnen vragen wat je er aan kunt doen
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik weet dat de meeste wel iets van verschil hebben, maar dat valt niet bij iedereen zo hard op :)
Ritsuka
9 jaar geleden
jij ziet het, maar andere mensen echt niet hoor.
Vertelde laatst tegen mijn vriend van 4 jaar, hij had het echt nog nooit gemerkt, en hij heeft toch vaak genoeg mijn borsten gezien en gevoeld
Ivana
9 jaar geleden
Haha Ritsuka, heb jij een vriend van 4 Jaar? ;)))
Ritsuka
9 jaar geleden
We zijn al 4 jaar samen, excuses als mijn verwoording niet duidelijk genoeg was. Wij zijn beide volwassenen.
Ik heb er zelf ook last van. Volgens mij komt dat omdat je met je rechter arm/schouder veel meer doet dan met de linker kant. De rechter kant is dus beter getraind dan de linker kant, waardoor je borst ook iets kleiner is.