kan je voet gebroken zijn als er een baksteen op gevallen is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
tinus1969
9 jaar geleden
Al bij de huisarts geweest? Zonee, waarom niet?
niko
9 jaar geleden
kan.kan ook niet.
Ritsuka
9 jaar geleden
daar hebben ze huisartsen voor uitgevonden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ligt eraan hoe hoog je hem laat vallen

Antwoorden (2)

Als die van een flat gebouw af precies op je voet valt zou ik wellicht overwegen om een bezoekje aan de dokter te brengen. als die van plusminus een meter hoogte is gevallen denk ik persoonlijke dat hij gekneusd is. ik ben geen dokter dus zeker weten doe ik niet. als je het echt zeker wil weten zou ik toch even naar de dokter gaan.

gr
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja. Wat mee telt is hoe die steen op je voet komt. Komt ie met een hoek precies op een teen of middenvoetsbeentje terecht terwijl je geen (goed beschermende) schoen draagt zal er veel eerder een botje gebroken zijn dan als ie precies plat op je voet terecht komt. Dit uiteraard uitgaande van dezelfde valhoogte.
Daarnaast speelt het gewicht (afmeting) van de steen een grote rol , valhoogte en of je speciaal staal versterkt schoeisel voor de bouw aan hebt.