Waarom zit er geen vlees op je scheenbeen om het te beschermen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag +1 lijkt een foutje in de 'constructie' :)

Het beste antwoord

Dat is met heel veel beenderen zo in je lichaam. Denk eens aan je schedel, je kaak, neus sleutelbeen, vingers, tenen enzovoort. Organen in je lichaam worden beschermd door je skelet. Wanneer deze aan de buitenkant zaten zouden we er veel sneller ernstig aan toe zijn wanneer we bijvoorbeeld een ongeluk zouden krijgen.
Vlees is spieren. Spieren moeten zich kunnen spannen en ontspannen en dienen niet echt als bescherming van je skelet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit zou een belemmering vormen bij de beweegzaamheid.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ziet er niet uit!