Wat kan de oorzaak zijn van jeuk op je neus?

Ik heb af en toe een aanval van jeuk op mijn neus. Ik ben dan niet verkouden , heb niets bijzonders gedaan, er is niets te zien en ik kan niet van mijn neus afblijven, wat soms heel genant is. Het duurt tussen 10-30 min en is dan weer weg. Toen ik het een paar jaar geleden tijdens een diner had zei mijn overbuurvrouw(arts ) ha, iets verkeerd gegeten ? Nadien heb ik geprobeerd te acherhalen wat zoiets veroorzaakt maar ben er niet achter gekomen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Van deze middelen is bekend dat ze een jeukende neus zouden kunnen veroorzaken:
Tomaten / Tomatenpuree
Champignons
Kaas
Bier
Sojasaus
Pittig eten / Pepers
Beenham
Melk
Eieren
Vis / Schaaldieren
Kip
Rood vlees
Rode wijn / Witte wijn
Pizza

Toegevoegd na 1 minuut:
En popcorn
Amadea