Mag iedereen zomaar een blindegeleidestok kopen of maken of is daar een vergunning voor nodig?

Of misschien op doktersrecept alleen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze zijn gewoon te koop ja. Als je hem vergoed wilt krijgen, moet je een verklaring van je oogarts of huisarts naar de zorgverzekeraar sturen, of de aanvraag laten regelen via een blindeninstituut zoals Visio of Bartimeus. En mocht je slechtziend zijn en overwegen er zelf één aan te schaffen, dan lijkt het me wel verstandig om stokloop lessen te nemen. Dan leer je veel beter hoe je zo'n ding adequaat en efficiënt kunt gebruiken dan wanneer je zelf het wiel moet zien uit te vinden.

of je een stok zomaar kunt kopen weet ik niet zeker ,ik loop zelf met een stok ,omdat ik vrijwel geen zicht meer heb,ben dus overgegeven aan het blindeninstituut daar krijg je begeleiding om zelfstandig te blijven ook leer je met een stok lopen wat echt niet mee valt ook het huis aangepast met voelpunten,en wat apperatuur om te lezen en met spraak ook moet je verschillende keren daar naar toe om je eigen te maken in de keuken maar ben je zelf slechtziend zou ik het via het ziekenhuis doen heb je niet zoveel kosten maar kijk eens hier https://www.worldwidevision.nl/ helpt je mischien verder ,je kan het ook beluisteren want er zit spraak op

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100