Hoeveel calorieën zitten er in een volledige kokosnoot (exclusief melk)?

Ik kan het alleen vinden per 100 gram, maar ik weet niet hoeveel gram een complete kokosnoot is (zonder buitenkant en melk)

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik weet dat niet elke noot even groot is, maar een schatting is ook prima, ik heb het over de noten van de AH die zijn allemaal ongeveer even groot

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kokosnoot kopen en wegen. Melk er uit laten lopen. Schil er af halen. De kokos wegen. Rekenen.................en voila! Toegevoegd na 11 minuten: Leg bij de AH 10 kokosnoten op de weegschaal en verdeel het verkregen gewicht door 10 en je weet het gemiddelde gewicht van een kokosnoot.

Er zijn grote en kleine kokosnoten, dus daar is moeilijk antwoord op te geven.

dat komt omdat een cocosnoot niet 1 speciaal gewicht heeft. Het is een natuurproduct. Dus zelf wegen en dan uitrekenen?

Behalve met de grootte heeft het gewicht ook te maken met de rijpheid. Hoe jonger de kokosnoot, des te meer wat er er in zit. Hij zal dus lichter zijn. Hoe rijper de kokosnoot, des te meer melk erin zit. Hij zal dus zwaarder zijn. Een kokosnoot vol melk kan wel 2,5 kg wegen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100