Ik heb sneller een piep in mijn oren dan mijn vrienden na een festival. Zegt dit iets over mijn oren?

Betekent dit dat mijn oren sneller beschadigd zullen zijn of hoeft dit niet persé?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
je moet wel gehoorbescherming dragen hoor, die piep hoor je eigenlijk pas te laat, als je al schade hebt opgelopen aan je oren

Het beste antwoord

Te hard geluid kan je oren inderdaad beschadigen. Je kunt er ook tinnitus van krijgen, dat is blijvende gehoorschade waarbij je altijd een geluid in je oren hoort. Wat dit geluid is, is niet te voorspellen, dat kan variëren van gebrom, gepiep tot gebonk.

Je kunt voor het te veel aan geluid op een festivall beter oordoppen dragen, die zijn er ook voor ontwikkeld. Je doet jezelf wat aan als je hier schouderophalend mee omspringt.

De gevolgen zijn niet voor iedereen gelijk. Het kan dus best zijn dat bij jou sneller schade ontstaat dan bij je vrienden.
Ivana
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Precies, een piep geeft al aan dat je teveel decibellen te verwerken hebt gekregen, en tinnitus is vreselijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Het kan dus best zijn dat bij jou sneller.."
Of langzamer?
Dat is de vraag. (waar geen antwoord op gegeven wordt)
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat is jouw antwoord, Jackd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een groot gedeelte van je reactie was geen antwoord op mijn vraag. Heb je een bron voor de laatste zin?