Zal iemand die in coma ligt, reageren op seksuele prikkels?

Heb meermaals verhalen gelezen over mensen die uit coma ontwaakten, nadat er vele uren, hun favoriete muziek gedraaid werd. Wellicht dat door de herinnering daaraan, de persoon ontwaakte.

Misschien een rare gedachte, maar zou de herinnering aan seks, ook iemand uit coma kunnen halen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, goede vraag. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t zou wel chill zijn:P

Het beste antwoord

Iemand die in coma ligt, reageert op prikkels. Het is afhankelijk van de staat waarin de persoon werkelijk verkeert, maar het lichaam is niet dood, de zintuigen werken nog, de hersenen werken nog.

De vraag die hier van belang is, is meer een ethische: is een sexuele stimulatie te beschouwen als een medisch toelaatbare handeling als het effect uiterst onzeker is? Want elke stimulatie (pijnprikkel) zou op dezelfde manier kunnen leiden tot het 'ontwaken', daar is dan de sexuele stimulatie niet voor nodig. De 'herinnering aan sex' is wat dat betreft een uiterst vage benadering.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant antwoord.

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet of je toevallig op tv die Spaanse film hebt gezien, waarin een vrouw uit haar coma ontwaakte nadat ze door haar verpleger, die al eerder ook verliefd op haar was, was bezwangerd. Het kind overleefde de bevalling niet, maar zij ontwaakte.
Helemaal vreemd leek me het niet dat het zou kunnen. Maar of het echt zo is?
Zij werd ook veel gemasseerd en doorbewogen en er was muziek en alles, en bovendien die zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die in Coma ligt reageerd op prikkels maar of je dan moet denken aan seksuele prikkels is nogal wat inderdaad. Maar wie weet niets is onmogelijk