Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom je eelt?

Ik weet wat eelt is. Ook probeerde ik het eraf te raspen. Allemaal leuk en aardig, maar hoe voorkom ik het? Ik loop veel tijdens het werken en privé.

Toegevoegd na 2 dagen:
Allemaal leuke en bruikbare antwoorden. Van het niet op blote voeten lopen tot goed voetbed van schoenen. Het baden van voeten en dokter vis (zullen de goudvissen leuk vinden, haha). Zelfs politicus worden is genoemd. Genoeg om de vraag te sluiten, maar denk nog even na over het beste antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Elke keer je een bad neemt moet je eigenlijk je dode vel dat eelt kan vormen wegschrapen ...
Dit kan je doen met puimsteen of speciale eeltschraper
(te koop in ikea , kruidvat enz.)
Als je dit wekelijks doet heb je zachte handen of voeten daarna nog inwrijven met een hydraterende créme en binnen de kortste keren heb je een babyvelletje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

je hoeft het niet te voorkomen want eelt is gezond...je heb het nodig..voeten zonder eelt...auw, dat doet pijn hoor.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe je het verkomt? stil staan en niks meer doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je niet voorkomen.
Ja of je moet de hele dag blijven zitten en niet meer bewegen, maar normaal gesproken kan je er helemaal niets aan doen.
Niet met blote voeten op stenen lopen want dan krijg je eelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het enigszins voorkomen door op goede kwaliteitschoenen te lopen. Uiteraard goed passende schoenen en ook nog eens veel afwisseling, dus niet elke dag op dezelfde schoenen lopen.

Af en toe eens op blote voeten over het strand lopen is ook heel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op tijd naar de pedicure

kost maar 20€ per uur

dat is voor niks toch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door in een rolstoel te gaan zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scrub je voeten als je ze wast, zo verwijder je dode huidcellen. Smeer ze in met een voetenbalsem, deze is van Mylene erg fijn en ook nog bacterie remmend. Draag goede sokken en goede schoenen. Af en toe op blote voeten lopen is best gezond. Ga regelmatig naar de pedicure.

Enjoy!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Politicus worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahaha +
Afwisseling van je schoenen en neem schoenen met een goed voetbed.
Ik krijg altijd in de zomer eelt als ik veel op mijn tuinklompen loop en in de winter wordt het weer minder.
Een goede rasp doet wonderen maar eelt echt voorkomen lukt alleen als je nooit meer schoenen zou dragen.
Er zijn mensen in Nieuw-Zeeland die dat doen maar die hebben altijd hele vieze voeten want ze lopen er ook 's zomers mee op geteerde wegen en dan blijft het teer weer aan de voeten zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding