Ik slik nu 1 week de pil, vanaf zaterdag. Maar kan ik nu een stopweek inlassen?

Ik was vorige week ongesteld en ik slik nu sinds zaterdag de pil ( het is nu vrijdag ). Maar het komt beter uit om voor aankomende week weer een stopweek in te lassen. Kan dit? Aangezien ik dan maar 1 week de pil geslikt heb?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
1.3K
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Gebruik je de pil als anticonceptie of als menstruatie-uitsteller? Als je hem gebruikt om je menstruatie te regelen, had je beter kunnen wachten met de pil slikken.
jc54
een jaar geleden
Een stopweek instellen kan altijd, maar het komt niet ten goede aan de betroubaarheid en het biedt geen garantie voor wat betreft het beïnvloeden van de menstruatie.

Antwoorden (2)

Lijkt mij voor je lijf (en dus je hormonen) vrij verwarrend om het op deze manier te doen. Je hoeft toch pas over 2 weken weer een stopweek in te lassen? Of heb je dan juist iets op de planning waarbij de feestweek niet goed uitkomt? Wellicht zou je er voor kunnen kiezen om dan na je strip juist 7 dagen langer de pil te nemen en dan je stopweek in te lassen. Dan ben je in ieder geval goed beschermd (tegen baby’s althans)! :)
een jaar geleden
Nee, dat kan niet. Of nauwkeuriger; je bent dan niet meer beschermd tegen zwangerschap.
een jaar geleden