Menthol poeder in neus/ keel, kan dit kwaad?

Ik heb zojuist per ongeluk menthol poeder op mijn bovenlip gedaan(gewoon klein beetje op de vinger gedaan en daarna op de bovenlip) maar daarna kwam er ook wat poeder in mijn neus(niet alleen de damp maar ook de poeder zelf), kan dit kwaad? Wel heb ik onmiddelijk mijn neus gespoeld met koud water maar het brand nog wel iets

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Nee, het kan geen kwaad. Zoals je ervaren hebt, " brand" mentolpoeder in je neus. Zoals ook peper. Je slijmvliezen reageren hierop door een pijnprikkels te geven.
Het is even oncomfortabel, maar heeft geen blijvend effect.
Wanneer je hier een dagelijkse gewoonte van zou maken, kan het wel op de lange duur ernstigere gevolgen hebben.
Erna55
9 jaar geleden
neen,
het kan alleen gevaarlijk zijn bij bij kinderen jonger dan twee jaar; die kunnen door de sterke geur een ademhalingsstilstand krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak je geen zorgen, het kan geen kwaad. Het doet alleen wel pijn. Je kan de pijn verzachten door het even te koelen door er bijvoorbeeld een nat washandje tegen aan te houden.