Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een fitness schema van 1 uur?

Ik moet een fitnesstraining maken voor iemand die de sporten judo, MMA etc. beoefend. Ik moet een training maken van 1 uur inclusief warming-up en cooling down. Heeft er toevallig iemand ideeën of heeft er iemand een complete training?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kun je maken met behulp van deze site: http://www.nerdfitness.com/blog/2010/02/15/how-to-build-your-own-workout-routine/
Warmup doe je 5-10 minuten, fietsen, hardlopen, roeien, crosstrainer, 1 van die kiezen.
Dan 1 oefening per spiergroep genoemd op de site (Quads, Butt and Hamstrings, Push, Pull, Core)
Iets van 2-3 setjes van 8-10 herhalingen is meestal wel goed, minder herhalingen met een zwaarder gewicht als er echt kracht en spieropbouw plaats moet vinden.

Als je deze oefeningen gedaan hebt, met voldoende rust ertussen (1-2 minuten meestal), heb je precies genoeg tijd over voor nog wat cardio erachteraan en de cooling down.

Toegevoegd na 51 seconden:
Zo kun je meerdere schema's maken, elke keer iets anders kiezen, ene keer barbell squat voor quads, andere keer jump squats etc.
En de cardio kun je ook varieren.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding