Kan het kwaad als ik overdag weinig eet en dan snacht nog een beetje ?

overdag eet ik vrij weinig s'ochtend meestal niks dan in de speeltijd een koekje in de middag pauze 3 boterhammen savond bv.2 aardappels een stuk vlees en appelmoes( als ik dat op heb dan heb ik echt een gevoel alsof ik te veel op heb) later op de avond meestal niks heel soms een droge cracker en dan als ik in bed lig (ik ben een hele slechte sladper) krijg ik rond 01:00 weer honger en daan eet ik meestal een pakje crackers 4 stuks

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan 's ochtends beter beginnen met een goed ontbijt, (2 boterhammen of een bakje yoghurt met crusli of cornflakes of zo iets) dit is de belangrijkste maaltijd van de dag, in de pauze iets van fruit met een cracker, tussen de middag 2 of 3 boterhammen, bij de thee een boterham of een plak koek, warm eten (ik mag hopen dat je ook wel eens andere groente dan appelmoes krijgt) 2 of 2 aardappeltjes met vlees en groente, bij de koffie een cracker of een plakje koek. 's Nachts een pakje (toast?) crackertjes kan geen kwaad. Omdat je het over speeltijd hebt ga ik maar vanuit dat nog op school zit en dat je dus in de groei bent, dan is een goede maaltijd voor je onontbeerlijk. Toegevoegd na 5 uur: 2 of 2 aardappels moet zijn 2 of 3

Het weinig eten gedurende de dag kan zeker kwaad, je loopt zo allemaal tekorten op. Je eet te weinig kcal, je krijgt geen groente en fruit binnen, en je krijgt ook te weinig eiwitten. Het eten in de nacht is juist goed, dat je rond dat tijdstip wakker word is je lichaam die jou wil beschermen. Wegens het tekort aan eten en de stress die dat oplevert, word er een extra hongersignaal afgegeven in een poging die tekorten aan te vullen.

Het hangt echt van je leefritme af. Als jij bijna altijd wakker bent rond die tijd, is dat voor jou waarschijnlijk lunch, of avondeten tijd. Het "je kan beter"... is vaak gericht op mensen die leven van 9 tot 5. Als je een zeer ander ritme leeft, kan ook je etenstijd anders zijn. Als je echter na je vier crackers meteen gaat slapen, dan is de kans groot dat ze veel langzamer verteren, omdat je buik ook gaat slapen. "slecht" is het niet. Als jij er geen last van hebt, geen maagpijn, geen buikpijn, geen overvol gevoel... Dan is het toch prima? ;-)

Je vraagt of het kwaad kan.. Daarbij denk ik aan : A - of je je voldoende energiek voelt op de dag B - of je voldoende vitamines binnenkrijgt C - of je hiermee te dun of te dik kunt worden. A. Het is bekend dat mensen die ontbijt overslaan vaker een energie-dip krijgen op de dag. Dit komt door een wisselende bloedsuikerspiegel. B. Bij vitamines en mineralen maakt het niet uit hoe laat je het eet. C. Wanneer je dikker of dunner wilt worden, zul je aan de weegschaal merken wat er gebeurt. Voor Iemand die nog niet volwassen is, zal ik de Weegschaal ontraden. Je lengtegroei en botgroei komen ook in kilo's . Uit je vraag maak ik op dat je je heel goed van je hoeveelheid eten bewust bent. Je bent waarschijnlijk nog in de groei: " tijdens speeltijd ......" . Als je nog moet groeien, eet dan vooral gezond. Is je gewicht voor jou een groot probleem, bezoek dan je huisarts en praat daarmee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100