Hoe kom je van een hardnekkige gewoonte af?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke gewoonte bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit vaak te krabben aan mijn huid (in m'n gezicht).
Ik heb een soort van 'tic' dat mijn huid niet mooi is. Als ik dan een puistje/bultje/meëter ontdek, ga ik zitten wriemelen. En het is zo stom, want ik wéét dat het dan juist erger wordt :-S
Maar ik kan het niet laten! Help.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt me bekend voor, zo krabbel ik m'n hele hoofd kapot als ik niet uitkijk. Je nagels heel kort knippen is 'n beginnetje.

Het beste antwoord

de gewoonte om te pulken aan je huid wanneer je een onevenheid ziet,dat ken ik wel.als je eenmaal begint maak je t veel erger.de spiegel is de boosdoener.kijk er alleen in om je klaar te maken voor de dag en als er wat in je oog zit ofzo.verzorg je huid begin en eind van de dag en blijf er tussendoor vanaf.verzin een andere bezigheid voor als je aandrang krijgt.je zult zien dat t je huid goed zal doen om t met rust te laten.van te veel pulken kan je littekens oplopen..echt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nog hardnekkiger blijven proberen. Laat anderen je waarschuwen als je in een onbewaakt ogenblik toch in je oude gewoonte vervalt.
jc54
14 jaar geleden
Een andere gewoonte aanleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon per direct stoppen. Geen uitstel tot 'morgen' of '1 januari'.

Mocht het iets zijn dat je onbewust doet, moet je ervoor zorgen dat je je bewust wordt van die hardnekkige gewoonte. Bijvoorbeeld: als je altijd aan je oorbel zit te friemelen, zorg je dat je een heel apart aanvoelende oorbel indoet, waardoor je gewaarschuwd wordt.

Maar om echt gericht advies te geven zul je tocn moeten zeggen wat de hardnekkige gewoonte is...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat al bij 'reacties'.....
Bedankt voor je antwoord!
ligt eraan wat voor slechte gewoonte je hebt probeer er niet bij na te denken en zoek afleiding om gewoon dingen te doen. Ik heb als gewoonte om nagels te bijten of mijn vingers te knakken ik ga er niet bij nadenken en het gaat steeds beter ben het bijna afgeleerd om er niet stil bij te staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smeer de plekjes waar je aan wilt krabbelen regelmatig in met een beetje creme, hierdoor lukt het krabbelen niet, misschien dat dat je helpt ermee te stoppen, dus zorg voor een tubetje creme in je tas en regelmatig smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmmmm..... Goeie tip! +1 alvast!
kom erachter wat de diepre reden van de gewoonte is , en kijk waar je de gewoonte door kan vervangen. Het moet uit jezelf komen , volgens mij lukt het met alleen wilskracht niet