Last aan de zijkant van mijn knie, wat is het?

Ik zelf heb de afgelopen paar dagen last van de zijkant van mijn knie na het sporten. Ik kan moeilijk lopen en rennen. Ook als ik net gesport heb en dan eventjes zit doet het rekken en strekken pijn..

De pijn zit echt aan de zijkant van mijn naast mijn knieschijf. (Bij mijn linkerbeen aan de linkerkant van mijn knie)

Het voelt niet dik of het ziet er niet anders uit. Als ik er over heen ga doet het geen pijn maar als ik er dan zachtjes met mijn knokkels op sla voel ik het wel en doet het pijn.

Ik wil van de week een afspraak maken bij de huisarts maar als iemand hier weet wat het is en wat ik er aan kan doen scheelt het me een bezoekje.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik vind het altijd een goed idee om langs de afts te gaan bij medische problemen!

Maar oke, denk dat het een overbelasting van je pezen of pees in de aanhechting van je knie is. Het enige wat in dat geval helpt is rust en langzaam weer opbouwen. Speciale training kan ook helpen. Je kan een strak soort kous aandoen bij het opbouwen in je sport. Verkeerde behandeling kan je hersteltijd belangrijk verlengen, een sport instructeur op gediplomeerd trainer kan je zeker de juiste oefeningen geven.

Spoedig herstel gewenst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is het goed te proberen deze niet te overbelasten. Zeker voldoende rust nemen. Je zegt een bezoekje te kunnen sparen misschien, is dit omdat de pijn snel over is en dan weer terugkeert op een onverwacht moment? Ik ben geen arts dus ik kan er weinig over zeggen. Wat ik wel weet is dat veel mensen pijn hebben in hun knie en onverwacht. Iemand die ik ken heeft het bij het naar beneden lopen. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk een peesontsteking of een kraakbeen of meniscusprobleem. Toch even naar de dokter, vrees ik.