Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen tegen spruw ?

Mijn moeder van 43 heeft spruw , wat kan ze hier tegen doen ?
Ze gaat morgen naar de huisarts toe maar daar is ze vandaag niet mee gered ! Zijn er huis tuin en keuken middeltjes ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een beetje zout aan tippen . Maar het is wel pijnlijk .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zout water spoelen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Spruw is een schiummelinfectie waar je zelf weinig aan kunt doen. Vaak wordt het veroorzaakt door een antibioticakuur of astma-medicijnen (inhalators met corticosteroiden). De behandeling is eenvoudig, maar geen huismiddeltje ; je zult een anti-schimmelmiddel moeten laten voorschrijven.
Een goede mondhygiene kan een klein beetje helpen, maar meer om te voorkomen dan om te genezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een oud middel is aanstippen met Borax-glycerine.
Weet je zeker dat het geen AFTEN zijn?
(Lees meer...)
Ivana
9 jaar geleden
Veel vitamine c slikken, aantippen met citroen en bij de drogist of apotheek heb je een spulletje waarmee je de wondjes aan kan tippen. Het is een bruine vloeistof, naam helaas niet paraat. Het heeft mij vroeger echt goed geholpen. Om te voorkomen fruit eten en gezonde groente. Eenmaal overtuigd ben ik zo gaan eten en nooit meer last gehad maar nietbiedereen is hetzelfde. Hoop dat het snel voorbij is voor je moeder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt waterstofperoxide denk ik. Goed bij aften, maar niet bij spruw.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding