Waarom hebben sommige mannen overbeharing?

Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Amadea
9 jaar geleden
Die hebben een te hogel testosteronspiegel.
Ritsuka
9 jaar geleden
Misschien hebben veel mensen wel onderbeharing ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben zwz overbeharing.
Antoni
9 jaar geleden
N811, wat bedoel je en wat betekent "zwz"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zowiezo

Antwoorden (4)

Dat hoort zo, dat is geen overbeharing. De een heeft gewoon meer haar dan de ander. Degene met veel haar heeft niet meteen overbeharing.
Al wordt dat veel haar vaak overbeharing genoemd wat ik geen goede benaming vind omdat dat dat suggereert dat er teveel haar is.

Toegevoegd na 8 uur:
Wikipedia: In veel gevallen is er sprake van een bovengemiddelde haargroei die weliswaar ongewenst is, maar valt binnen de normale variatie binnen de soort Homo Sapiens.

Dus al met al is beharing normaal voor mensen en zit het in de genen. Waarom zit het in de genen? Om te isoleren, zodat de mens beter tegen warmte of koude kan. Lichaamsbeharing is dus natuurlijk, ook als het wat meer is.
De term overbeharing is dus eigenlijk een mode term, omdat beharing vanuit cosmetisch oogpunt nadelig zou kunnen zijn. En de term overbeharing zegt eigenlijk dat er een teveel aan haar is, dat teveel is dan dus puur cosmetisch gezien teveel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind de plus niet terecht, je antwoord is kort door de bocht en geeft geen antwoord op de vraag. Lees dit eens:
http://www.huidinfo.nl/hirsutis.html
Reddie
9 jaar geleden
Plus. In de link van crea:
- Wat is de definitie van ‘normale haargroei’. Niet te definieren dus.
- Overbeharing en hirsutisme komen bijzonder veel voor(!), en is dus niet abnormaal maar normaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hirsutisme gaat alleen over de vrouw en is niet relevant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is wat ik wilde bereiken met mijn opmerking, een aanvulling die ergens op slaat, natuurlijk is overbeharing bij de man net zo'n probleem voor hem 0als voor de vrouw, alleen is het bij de man niet meer dan cosmetisch. Van mij dus ook een plus.
Reddie kindermishandeling komt ook veel voor, maar is daarom niet normaal.
Dat is genetisch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
omdat ze teveel mannelijke hormonen hebben
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus Arabisch mannen zijn allemaal te mannelijk?
Overbeharing is gedeeltelijke erfelijk bepaald of kan te maken hebben met een teveel aan testosteron. Overbeharing komt bij vrouwen en mannen voor.