Wat kan ik doen tegen een droge mond bij pfeiffer?

Hoi,
2 weken geleden kreeg ik overal enorm opgezette lymfeklieren en ging ik naar de dokter. Bloed laten testen, alles was goed alleen was aan de witte bloedcellen (als ik me niet vergis) te zien dat ik waarschijnlijk pfeiffer heb. Paar dagen daarna begon ik me ook minder lekker te voelen etc. En kreeg ik ongv alle symptomen van pfeiffer (keelpijn, gehoest, etc) maar nu heb ik sinds een paar dagen dat ik iedere ochtend helemaal bezweet wakker word en een extreem droge tong/mond heb. Zo droog dat ik er wakker van word. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Ik heb trouwens geen koorts

Groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K
Amadea
9 jaar geleden
Een beker water naast je bed zetten en als je wakker wordt door een droge mond daar een slok uit nemen.

Antwoorden (3)

Je zou kunstspeeksel kunnen proberen, als het goed is moeten ze dat bij de apotheek zonder voorschrift mee kunnen geven. Schijnt heel goed te werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(a) Het beste kun je voor het slapengaan een flink glas water drinken (een halve liter mag best), in verband met het zweten en een droge mond. Dit zouden tekenen van uitdroging kunnen zijn (los van de ziekte van pfeiffer). Drink trouwens dat water niet heel koud, gewoon koel is goed.
(b) Houd de kleur van je urine in de gaten. Is die donkergeel dan is dit een teken dat je nog meer meer drinken moet. Ook al zweet je een deel er weet uit, door veel te drinken zul je jouw nieren minder belasten en dat is altijd goed. Bijkomend voordeel, als je door het drinken 's nachts moet plassen, is dat je dan wakker wordt en dus nog een extra glas water kunt drinken.
Het zweten zal hierdoor wellicht niet verminderen, je droge mond hopelijk wel. En als je het niet vertrouwt, ga dan naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou Dentaid Xeros Gel kunnen proberen. Dat smeer je met je vinger door je mond voor het slapen gaan en houdt je mond vochtig.
Er is trouwens een forum voor mensen met de ziekte van Pfeiffer. Daar zijn vast veel tips te vinden. http://forum.ziektevanpfeiffer.nl/
Sterkte!