Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn orale anabolen blijvend schadelijk? of trekt het weg qua nieren en lever?

Een vriend van mij heeft al 1 jaar ORALE anabolen genomen met een na kuur van 4 weken. en nu wil hij er mee stoppen omdat hij er niks van heeft gemerkt.

En nu vroeg hij zich af, na 4 diabol kuren en 1 clenbuterol kuur.
Hoe schadelijk is dit voor zijn nieren en lever? En is dit blijvende schade?
Deze 5 kuren heeft hij verdeeld over het hele jaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit eindwerk heeft mij geleerd dat anabole steroïden goede bedoelingen kunnen hebben, maar ook slechte. Ikzelf zou nooit op eigen houtje durven beginnen aan een kuur met anabole steroïden. Ik kan niet leven met de onzekerheden, zoals schade die niet zichtbaar is (bijvoorbeeld: snellere groei van kankercellen). De kans op impotent worden op 20-jarige leeftijd, doordat men meer spieren wou, is een nachtmerrie, die ik niemand toewens. Toch zijn er mensen, die onverantwoord, zonder kritisch na te denken beginnen aan een kuur en daardoor ernstige schade aan hun lichaam veroorzaken. Vaak denken deze mensen niet na en krijgen ze gezondheidsproblemen of erger nog, zetten ze hun leven op het spel. De meeste anabole steroïden dienden oorspronkelijk als geneesmiddel of medicijn en dit moeten ze weer worden.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord en tijd!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding