Hoe kan ik mijn buikspieren trainen?

Maar dan niet door sit ups want dat mag ik niet van wege mijn rug.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga op een matje liggen, zet je voeten plat op de grond op schouderbreedte. Ondersteun je hoofd lichtjes met je vingertoppen, dus niet aan je nek trekken. Til je bovenlichaam van de mat richting het plafond, span je buikspieren maximaal, hou vast en ga langzaam weer terug. Let op! Adem uit bij het omhoog komen en adem in tot in de uitgangspositie. Houd je kin omhoog Trek niet aan je hoofd, gebruik je buikspieren! Je ogen zijn recht naar het plafond gericht. Houd je ellebogen naar buiten!

Bronnen:
http://www.bodystore.nl/buikspieroefeninge...

Ga een beetje voorop op een keukenstoel zitten, met je rug recht, en pak met je handen de zitting vast. Trek dan je bovenbenen naar je schouders op, waarbij je een hoek van 90 graden (of nog kleiner, als je buik niet in de weg zit...) maakt tussen je rug en je bovenbenen. Dit zo vaak mogelijk herhalen. Ook vanuit die positie: één been gestrekt omlaag, je andere naar je tegenoverliggende schouder optrekken, afwisselend je re en je li knie omhoog.

Een goede fysiotherapeut kan daar alles over vertellen, ga daar naar toe en bouw het langzaam op. Ook van mijn manuele therapeut heb ik goede oefeningen gekregen. Doe niet zo maar wat, elke rugpijn heeft zijn eigen oorzaak, wat je met jou kwaal wel of niet mag/kunt is echt de vraag voor een specialist.

Je kunt op verschillende manieren je buikspieren trainen maar bij jou verneem ik een beperking ivm je rug. Wat nog wel kan is zwemmen (is goed voor alle spieren) en statische oefeningen, dwz, je spieren spannen en ontspannen waarbij je tijd opbouwd tussen spannen en ontspannen. Een voorbeel: je begint met je spieren gedurende 10 seconden aan te spannen en dan 15 seconden ontspannen. dat doe je zeg maar 10 x en dat 3 keer per dag. Fat bouw je dan uit door steeds iets langer en steeds iets vaker per dag die spieren aan te spannen, Zo kun je je spieren trainen zonder ook maar te hoeven bewegen of toestellen. Het zal duidelijk zijn dat dit een zuivere spieroefening is en minder een oefening om de conditie te trainen, hoewel je door deze oefening wel de bloedsomloop en doorbloeding van de bostkas stimulleert. Het heeft wel een positieve invloed op de conditie maar voor echte vorderingen kun je dan beter statische conditietraining doen waarbij je hetzelfde doet maar dan met de ademhaling waardoor je de longen en de borstspieren aanpakt en dat is erg goed voor de conditie. Voorbeeld 10 x heel diep inademen (niet te snel ivm hyperventileren) dan 10 sec rust . (of meer maar dat moet je ff uitzoeken wat voor you het prettigst is om te beginnen) en dat 3x per dag en dan uitbouwen. Bij al die oefeningen is het belangrijk rustig te beginnen en langzaam uit te bouwen.Luister naar je lichaam en forceer niet, ga niet tot je pijngrens, een beetje langer pauzeren is geen schande, doe het lekker is je eigen tempo en probeer er een beetje lol in te krijgen, combineer en wissel oefeningen af. doe een leuk muziekje aan en je kunt zelfs tijdens het strijken van de was lekker op de muziek goed zijn voor je lichaam. Als je dan ook nog een beetje beweegt en verstandig eet, vliegen de kilo`s eraf. Het mooie van statische oefeningen is dat het de gewrichten niet belas je kunt het overal doent en hebt er geen extgra apparaten of andere attributen bij nodig.

De Nederlanders worden steviger, veel steviger. Mannen geven minder om hun figuur en gewicht dan vrouwen. Voor mannen is het eigenlijk toegestaan een bierbuikje te hebben, maar vrouwen worden vaak afgewezen op een rolletje meer. Natuurlijk wil iedereen een strakke buik, sterke buikspieren en in staat zijn je navel te kunnen bekijken zonder een spiegel te moeten pakken. Hier volgen 5 tips om die platte buik te realiseren. Toegevoegd na 1 minuut: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/23344-top-5-tips-voor-een-strakke-platte-buik.html

Ga op je rug liggen : til 2 min linkerbeen een klein stukje jouw voet ongeveer 10 cm van de grond na 2 min je rechterbeen niet tegelijk omdat dat slecht is voor je rug . Andere oefening : ga op je rug liggen en til jou hoofd en schouderbladen een klein stukje van de grond begin eerst met 2 min even rusten en dan weer . Gebruik een tuinstoelkussen om op te liggen .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100