Groene thee drinken, kun je daarvan afvallen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet als je er slagroomtaart bij eet. Bedoel je of het vetafbrekent is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je valt af als je meer energie verbruikt dan dat je binnen krijgt. Van bewegen en sporten én gezond eten dus. Als het zo makkelijk was zaten we allemaal aan de groene thee en had er niemand overgewicht.

Antwoorden (3)

Nee. Je valt niet af door het drinken, of het eten, van één bepaald soort voedingsmiddel. Het is best goed om groene thee te drinken. Maar je gaat pas afvallen als je niet meer eet en drinkt dan jouw lichaam nodig heeft, en daarbij flink beweegt.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon door veel te drinken val je al af, groene thee werk beter dit werkt als een soort reinigings proces voor het lichaam
Amadea
9 jaar geleden
Dat is onzin, dat je door veel te drinken afvalt. Het enige wat er waar aan is is dat wanneer je honger hebt en je eerst een glas water (of thee zonder suiker) drinkt dat je daarna minder eet. Dat kan dus hélpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Alss
Dat is een fabeltje hoor.
Groene thee is niet beter dan andere thee ,helpt niet om te reinigen of af te vallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In groene thee zit cafeïne, dat werkt stimulerend en heeft een werking op de stofwisseling.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cafe%C3%AFne
In zwarte thee zit nog iets meer cafeïne, maar dat vind ik zonder suiker of honing niet weg te krijgen.
Amadea
9 jaar geleden
Van cafeïne wordt toch ook gezegd dat het ervoor zorgt dat je lichaam vocht vasthoudt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik op "cafeïne vocht" zoek zou het eerder andersom zijn, hoewel er geschreven wordt dat dat ook niet zo is. Om enig effect te hebben, zal je trouwens veel thee mogen gaan drinken.
Ritsuka
9 jaar geleden
Als je veel gaat drinken, zit je maag vol en past er minder eten in. Dus dan kun je wel afvallen, maar dat ligt niet aan de thee, je bent gewoon minder gaan eten.
Castle
9 jaar geleden
Als je het drinkt i.p.v. frisdrank dan scheelt het al iets. Volgens sommige helpt nan yu thee goed.
Ritsuka
9 jaar geleden
ja, als je het in plaats van frisdrank gaat drinken, dan kun je afvallen, omdat je daarmee je kcal verminderd.
nan yu helpt niet, is gewoon vochtafdrijvend.
Het kan, als je er matig veel van drinkt, als de thee niet te sterk is en niet te heet. Wanneer je voortdurend vrij veel drinkt (een paar liter per dag kan geen kwaad maar ga geen recordpogingen doen) en je maag dus voortdurend nogal gevuld is, krijg je minder hongergevoel, je maag voelt immers voller aan. Maar haast elke andere vloeistof zonder/ met heel weinig calorieen heeft hetzelfde effect: gewone zwarte thee, mineraalwater, etc. Eigenlijk is erg slappe, magere bouillon nog beter omdat je dan wat meer zouten en mineralen binnen krijgt. let op: het is niet gezond om erg veel water achter elkaar te drinken; het mineralen- en zoutgehalte in je bloed zou kunnen dalen en dat kan ernstige gevolgen hebben.

Overigens is 'gewoon heel veel drinken' niet de gezondste wijze van afvallen (want die is: gewoon van alles minder gaan eten en aan lichte sport of lichaamsbeweging doen) maar voor een week of zo kan het wel. Je moet zorgen dat je voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgt en in groene thee zitten die in onvoldoende hoeveelheid. Dit soort methoden om af te vallen zijn daarom niet geschikt om lang te doen. Wil je veel gewicht verliezen, doe dat dan in overleg met een dietist en/ of arts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar je valt niet af van de thee zelf.....
Nee, niet doen! Je moet niet te eenzijdig gaan eten / drinken, dat helpt niet. Zo krijg je ook niet genoeg stoffen binnen!