Is het normaal dat ik lichte eczeem krijg rond mijn menstruatie?

Altijd voor en tijdens dat ik menstrueer, kom ik op gevoelige plekken onder de eczeem te zitten.
En vooral op me boven benen, lies, borst, rug, en zijkanten van me gezicht.
En soms ook op me armen dan krijg ik soms zo maar uit het niets een heel klein vervelend jeukend bultje.
Is dat nou normaal zijn er meer vrouwen die daar last van hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5K
Amadea
9 jaar geleden
Dat is niet raar, want de hormonen die te maken hebben met de menstruatie hebben ook invloed op andere processen in je lichaam.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat zou goed kunnen vanwege de hormonen. Ik krijg een week voor menstruatie altijd 3-4 dikke puisten op mijn gezicht, terwijl ik de rest van de maand niks heb.

Het beste antwoord

ik heb zelf veel last van eczeem en ik heb er veel last van as ik een beetje zweet en ik een lang t-shirt aan heb (vaak in de binnenkant van mijn elleboog ook zo een nare plek als je boven benen). het kan zijn dat je gaat zweten door dat je ongesteld bent.
veel sterkte en succes!!
p.s. je kan natuurlijk even naar de dokter gaan en kijken of je een zalfje meekrijgt dat werkt snel en goed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie wel allemaal voor de reacties :)
Ik ben blij om te horen dat het normaal is want het is soms erg vervelend.
@Sasagirl19 Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde heb want als ik me broek te strak op me huid zit van me bovenbenen heb ik er meer last van.
En dan jeukt het soms zo erg dat het net lijkt alsof er allemaal beestjes lopen, en ik heb het soms ook op me armen gek wordt ik ervan.
Ik zal idd morgen even een zalfje gaan halen zo dat het wat verminderd.

Andere antwoorden (1)

Dat is niet raar. Eczeem kan nl. met hormonen te maken hebben. Veel vrouwen krijgen ook last van mee-eters of puistjes tijdens de menstruatie of andere klachten.