Hoe zit vetverdeling in elkaar na een anorectische periode?

Al mijn hulpverleners hebben geen antwoord op deze vraag.

Op dit moment zit er veel op mijn buik dat nog verdeeld moet worden (heupbotten steken nog uit, waar ook zo'n 'deukje' bij zit dus).

Blijft de vetverdeling, na een anorectische periode, hetzelfde als vóór de anorectische periode? Dus stel ik was een peer, dan wordt ik nu toch niet ineens een appel?

Nog belangrijk; de anorectische periode waar we over praten duurde minder dan een jaar.

(Graan bronnen vermelden)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Wat de invloed is op genen voor de vetverdeling is niet echt duidelijk, maar in de regel krijgen mensen na veel te zijn afgevallen en weer aan te komen, hun ' oude' figuur terug. Dus als je een appel was, wordt je weer een appel , als je een peer was, wordt je weer een peer.

Wel weten we dat hormonen invloed hebben op de vetverdeling : vrouwelijke hormonen veroorzaken meer heupvet, mannelijke hormonen meer buikvet (vandaar de stereotype bierbuik en de kantoorkont)

In de bron veel leuke informatie over de verschillende soorten dikte en de erfelijke componenten die daarin een rol (kunnen) spelen.