Als al je tanden en kiezen getrokken worden kan je dan toch nog kiespijn hebben?

Als er een lichaamsdeel geamputeerd word kan men nog steeds jeuk/pijn hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

Ja dat bestaat, mijn moeder had al jaren een kunstgebit en toch heel veel kiespijn. na jaren van onderzoek door een tandarts toch maar doorverwezen naar het ziekenhuis en daar kwam door goede foto's aan het licht dat er nog stukjes waren achter gebleven van haar oude gebit. Ze had een ouderwetse dorps tandarts met oude apperatuur. Nadat de restjes waren verwijderd was het probleem over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij amputatie van een lichaamsdeel komt inderdaad nogal eens de zgn fantoompijn voor. Pijn op een plaats waar geen lichaamsdeel meer zit maarwaarzich voorheen de zenuwen bevonden.
In theorie is de situatie weliswaar gelijk maar op veel kleinere schaal.
Er is mij persoonlijk geen melding van fantoompijn (bestrijding) bekend bij kiezen of tanden.
Wel kan er nog een paar dagen napijn zijn omdat hetweefsel nog niet helemaal genezen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantomen bestaan inderdaad, zoals hierboven geschreven. Maar een tand op zich voelt niks. Bij het trekken van een tand, worden ook de onderliggende zenuwen weggehaald, zodat je daar geen tandpijn meer kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na het trekken van kiezen, kunnen er nog steeds restanten van wortels in zitten, die nog jaren pijn kunnen doen, maar ook als de kaakholtes ontstoken zijn, bij allergie, griep of verkoudheid, kan dat voelen als kiespijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja schijnt van wel , de zenuwen kunnen bepaalde prikkels nog interpreteren alsof het ledemaat nog aanwezig is.