Het helpt wel, maar misschien ben je nu verslaafd aan info opnemen en leren over jezelf en hoe je positief in het leven kan staan. ga gewoon eens wat DOEN!
Leg dat boek weg en ga fierljeppen :P.
Even zonder gekheid :) Ga muziek maken met je handen bezig zijn, lekker de natuur in, ga doen wat je wilt doen en geef jezelf een schop onder de kont. En zit je goed in je energie pak dan dat boek weer even een uurtje.
Zelfhulpboeken zijn niet bedoeld om uren in te lezen. Het bevat wellicht een hoop bruikbare info, maar ook info die jouw koppie moet verwerken. Wil je graag lang lezen, neem dan een leuk verhaal of een zelfhulpboek in verhaalvorm zoals "De celestijnse belofte" Bijvoorbeeld. Ik noem maar wat, ik weet natuurlijk niet waar jou interessen liggen, maar je zou eens rond kunne vragen.
Vind de balans tussen leren, de stilte, en ... DOEN!!! maak je huisje schoon, maak het gezellig, hak hout, schilder de muren, ga een eind wandelen in de natuur, ga met iemand wat drinken, leef :))
Weden dat jij door die afwisseling in no time weer minder depri bent? en Van de week las ik een heel goeie tip die helpt als zelf dat niet helpt. Verplicht je maar eens een weekje alleen maar stil te zitten en niets te doen.
Toegevoegd na 3 minuten:
wat jij in je hoofd haalt is jouw gevoel. Jouw gevoel kun je ook weer veranderen. je kunt er van alles van maken wat je zelf wilt. t Is niet altijd even makkelijk. Maar bij vervelende gedachten gericht aan wat anders te gaan denk ne en andere dingen te gaan doen ga je je al beter voelen. je moet natuurlijk wel regekamtig aan de slag met de negatieve dingen die je bezighouden, want daar zit wel leerstof in. Aan jou om je problemen bij kop en kont te pakken zodat je weer aan wat nieuws kunt beginnen. Probeer problemen ook te zien als iets waar je van kunt leren. In alles zit leervoer:) Zo kun je het als een uitdaging gaan zien en krijg je er nog lol aan ook :)