Wat is de beste manier om af te kicken van het veel kijken naar tv series?

Naast het kijken van series op tv, kijk ik ook heel veel op het internet. Ik merk dat ik er verslaafd aan ben geworden. Hoe kan ik het beste afkicken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Iets anders gaan doen dan tv kijken (of via internet) Lekker naar buiten, een andere hobby zoeken, vrienden opzoeken, er is zoveel meer dan alleen dat kastje en die serie's gaan ook wel door als je niet kijkt :)
Als je een week niet kijkt ben je er ook niet meer zo mee bezig dat je wilt weten hoe het verder gaat, dan boeit je dat helemaal niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Alle stekkers van computer en TV er uit trekken. Lekker buiten wandelen en je eigen wereld maken, in plaats van die nep-wereld.
Ivana
14 jaar geleden
Het makkelijkste is te zeggen: Stekker er uit en niet meer kijken.
De oorzaak van veel t.v. kijken is meestal verveling.
Wordt lid van een (sport) vereniging waar je wekelijks naar toe kan. Wordt vrijwilliger. In ieder geval zorg dat je een zinvolle tijdsbesteding hebt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar programma's die je eigenijk niet leuk vind, zo wordt tv kijken ook niet leuk.

Of spreek iets met je vrienden af en ga iets leuks doen!

Hou je van lezen? Is iig gezonder dan altijd tv kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verkoop je tv en pc en ga met een goede vriendin of vriend op avontuur en vakantie. In plaats dat je dan een avontuur van anderen beleefd op een beeldscherm beleef je nu zelf avonturen. Je zal merken dat je behoefte naar die nuttelose filmpjes snel verdwijnen. Als dit niet meer werkt zou ik maar eens met je huisarts of een specialist gaan praten. Ga de wereld in, het leven is veelste leuk en kort om achter kastjes te verdoen. ENJOY :D!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan luiheid zijn, maar vooral een gemis van een doel.

Het makkelijkste is dan maar de tijd te vullen met dingen waarbij we hopen geamuseerd te worden. Eigenlijk kijken we naar een (overwegend) bewegend beeld, niets te doen en worden ook al niet geprikkeld.

Nee, doe iets waar je hart naar uit gaat en waardoor je energie(huishouding) weer gaat stromen.
Die TV is dan echt passé.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je wilskracht, en gewoon niet ernaar kijken.. Of afsluiten die handel. Geen internet geen kabel.. Dan ben je der van af..
Succes!