Waarom krijgen mensen met zwart haar later vaak wit grijs haar? En welke kleur grijs krijgen mensen met lichter haar ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het grijze haar van iemand die natuurlijk zwart haar heeft, lijkt lichter. Vandaar dat jij dat wit grijs noemt.
Als je blond bent krijg je net zulk grijs haar,
maar dan valt het minder op.

Kappers kunnen veel maar niet het natuurlijke grijs nabootsen, omdat hierbij iedere haar op zich zijn eigen kleur heeft.
Kappers kunnen niet haar voor haar - dus per haar - kleuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grijs en wit haar :) maakt niet uit welke kleur er van origine aanwezig was......

Grijs haar is het gevolg van een veranderde eiwitsynthese, waardoor er een verlies is van melanine (het pigment dat kleur geeft aan ons haar). Hierdoor neemt de concentratie van melanine in het haar af. Het haar wordt grijs. Wanneer alle melanine volledig verdwijnt, wordt het haar wit (kleurloos).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan dat melanine nooit in 1x goed uitspreken zonder te stotteren =p maar je hebt helemaal gelijk! 1+!!