In welke mate ondervind ik schade door één keer een xtc pil te gebruiken op een feest?

Hallo,

Ik ben van plan over een maand xtc te gebruiken op een feest. Twee vrienden van me hebben dit al een aantal keren gedaan en hebben me ook al ingelicht over wat er gaat gebeuren.

Aangezien mijn vrienden geen objectieve partij zijn wil ik toch nog een beetje meer informatie over de risico's. De effecten ken ik intussen al en ook zou ik graag horen wat er de dagen erna met mijn lichaam gebeurt.

Bvd.

p.s. Ik ben 17 jaar en een jongen, misschien dat dat ook iets uitmaakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel goed dat je eerst probeert om goede informatie te vinden, maar waarom wil je dit eigenlijk? Je vraagt naar de risico's: als je geen risico wilt lopen, moet je het gewoon niet gebruiken. Als het is omdat je zo ontzettend nieuwsgierig bent naar hoe het voelt en ik je er niet van kan overtuigen dat het niet verstandig is, zou ik je aanraden om dan in elk geval nog een paar jaar te wachten. Je hersenen zijn pas volgroeid als je ergens voorin of halverwege de twintig bent. Als je wacht tot na je 25e, is het risico op schade daarom kleiner. Laat dan vantevoren je pil testen bij een betrouwbaar lab, zodat je zeker weet wat erin zit en wat de dosering is. Daarmee verklein je het risico voor jezelf. Als je psychische problemen hebt of als één van je ouders of een broer of zus een psychische stoornis heeft of een probleem met verslaving, raad ik het je sowieso af. Ga het ook niet gebruiken als je tijdelijk niet lekker in je vel zit, want de kans op een slechte reactie in de zin van angstige of depressieve gedachten en/of verwarring is dan veel groter.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Je moet het uiteindelijk zelf beslissen, maar er is veel kaf onder het koren. En als je het dan toch doet, zorg dan dat je een "goede" pil neemt. En geen rotzooi want dan kan je gif binnen krijgen en in coma raken of erger... Hier nog wat info over XTC.
http://nl.drugfreeworld.org/drugfacts/ecstasy.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt daarnaast ook gewoon een leuk feestje hebben zonder die drugs-zooi. Eén pil lijkt misschien niet zo verkeerd, maar zul je net zien dat het een verkeerde is...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iets neutralere info:
http://www.drugsinfo.nl/publiek/drugs-abc/middel/?id=37
(rechts kan je o.a. op de effecten klikken)
Bordensteker
9 jaar geleden
Bovenaan deze pagina staat: “Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.” Hoe handig is het dan om alvast te vragen hoe het kan aflopen als je de mogelijkheid van klachten zelf overweegt te gaan creëren? Je bent nu nog in de gunstige situatie dat je hier nog niet verslaafd aan kunt raken, los van de andere negatieve gevolgen. Door nieuwsgierigheid en de wens om “er bij te horen” overweeg je nu dat op te geven, en daarna kun je niet meer terug naar dit uitgangspunt. Nou ja, in elk geval dank ik mijn loopbaanslot als machinist in zekere zin aan de omstandigheid dat veel jongere kandidaten zichzelf voorgoed uitgerangeerd hebben. Mede door het gebrek aan voldoende medisch geschikte (niet-drugsgebruikende) jongere kandidaten was ik destijds als 50-plusser toch nog interessant!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een wijze raad,niet doen,ook niet om er bij te horen! Ik heb ooit vroeger zoiets gedaan,lag daarna in het ziekenhuis,ben nooit meer de oude geworden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@RCRV, blijf er ajb van af. Ik moet eigenlijk Hoofdletters gebruiken en veel uitroeptekens.
http://www.drugsinfo.nl/publiek/risicos-en-combinaties In november 1988 werd XTC op lijst I van de Opiumwet geplaatst. Deze lijst bevat middelen met een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid.

Antwoorden (3)

Ik raad je het niet aan.. Het kan verslavend worden

Op korte termijn :
Uitputting en overbelasting van je lichaam
Uitdroging
Oververhitting
Schade aan lever, nieren en andere organen
Grotere kans ontstekingen (keelontsteking)
Somberheid en depressieve klachten

Op langer termijn :
Hersenschade
Geheugenproblemen
Depressie en andere psychische klachten

--
Je kan ook allergisch zijn voor stoffen in XTC dit kan hele nare gevolgen hebben

Als je problemen hebt met je hart en bloeddruk, kunnen XTC en aanverwante stoffen zeer riskant zijn. XTC jaagt je bloeddruk en hartslag op, de kans op complicaties met hart en bloedvaten neemt toe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naast de bovengenoemde gevolgen op lange en korte termijn, is er ook een kans dat je het nog een keer wilt proberen. Nog een keer en nog een keer... waardoor je op den duur verslaafd kunt raken.
Daarnaast geef je aan dat het op een feest is, waar neem ik aan ook alcohol geschonken wordt. Wees voorzichtig met alcohol. De combinatie XTC en alcohol kan je hoofdpijn, misselijkheid en een grotere kater bezorgen. De combinatie van XTC en alcohol overbelast je hart en droogt je lichaam uit. Ook de kans op psychische problemen wordt groter. Na gebruik kan men zich vaak nog minder herinneren van de avond dan wanneer je beide middelen afzonderlijk gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus tja het grote probleem - Nog een keer en nog een keer…
Afgezien dat het minstens ongezond is is de concentratie en de zuiverheid, toxische invloeden van resten grondstoffen en versnijding, is een dosis van 80-120 mg zuiver mdma voor een gezond mens voldoende voor het gewenste effect zonder dramatische afloop wanneer dit de EENiGE gebruikte stof is.

Toegevoegd na 24 minuten:
Deze dosis eenmalig gebruiken en zuivere substantie zal niet snel leiden tot lijden.
Over gevoeligheid re acties komen vaak voort uit combinaties van middelen en het middel waarmee versneden is.
in de serie breaking bad zie je in het begin ook dat de chemische expertise van de scheikundeleraar zijn product populair maakt, wat op zich een juiste weergave is.
Versnijden doet men meestal met lactose waar veel Aziaten een intolerantie voor hebben.
Ook mensen die allergisch voor pinda's zijn moeten uitkijken, een van de belangrijkste grondstoffen is pinda olie,
waarvan dus geringe hoeveelheden ongebonden in de mdma voor kunnen komen..
Bewust houd ik cocaïne buiten beschouwing, mengsels met coke kunnen hartklachten, oververhitting en de dood tot gevolg hebben, blijf daar dus uit de buurt.
Op zich is binnen de aangegeven kaders eenmalig gebruik minder schadelijk dan je een coma zuipen, maar toch, het grootste probleem is de interacties tussen mdma, andere drugs, vervuiling door grondstoffen en versnijding alsmede toevoeging van coke en andere drugs als alcohol, ghb,etc.
Loeigevaarlijk vanwege therapie resistente medische behandelingen.
je nieuwschierigheid bedwingen en door verliefdheid oxitocine en dopamine aanmaken is veel veiliger en de dosering is dan ook juist, als je veilig vrijt, tenminste....