Welke supplementen zijn een goede oppepper voor je weerstand?

ik ben nu voor de derde keer snotverkouden, met steeds een week zonder last ertussen.
ik beweeg genoeg, eet redelijk gezond, dus daar zit het hem niet in.
hebben jullie goede ervaringen met bepaalde supplementen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Echinacea. Deze vloeistof (als druppels in te nemen) bevordert het herstel na ziekte enorm, verhoogt de weerstand en versterkt het immuunsysteem. Neem wel een goed merk!

Vitamine C. Maar dan wel 1000 mg. per dag nemen! Bij ziekte zoals verkoudheid en griep mag je wel 3000 mg. vit. C nemen, dan werkt het als een soort 'medicijn'. Koop een goed merk, niet zomaar iets van de supermarkt, maar ga naar een goede reformwinkel. Orthica b.v. Vitamine C helpt je ook van je gifstoffen af, wat vaak de voorjaarsmoeheid veroorzaakt.

Heel veel vitamine C1000. Ik had het ook vanaf december tot begin deze maand, ging naar de dokter en die had het ook evenals een zwager van mij. Advies dokter, veel vitamine C1000 en voor de rest is er niks aan te doen. Volgens de huisarts is het dit jaar een hardnekkig virus wat rond gaat, bacterieën kunnen ze bestreiden maar dit virus niet. Gelukkig heb ik nu al 2 weken geen last meer en ik hoop dat ik er nu vanaf ben. Beterschap

Ik drink elke avond een mok groene thee met een halve of hele vers geperste citroen erin en een eetlepel honing. Heb nu al bijna een jaar geen last van verkoudheid meer. Bij mij is het rustgevend en ontspannend. Of het toeval is weet ik niet maar ik sla het eigenlijk geen dag over.

Met de R in de maand elke dag 1 dagravit tabletje slikken, dat is net nog even dat extra portie bescherming die je soms net mist. Tja soms ontkom je evengoed niet aan je verkoudheid, maar 3 keer is inderdaad net te veel van het "goede". Ik heb hem toevallig deze winter deze week voor het eerst, maar die heb ik opgelopen door alle ramen open te zetten tijdens mijn voorjaarschoonmaak ( zweet en tocht )maar verder hebben mijn vitamines weer goed geholpen.

Ik herken dit heb ik voor een paar jaar terug ook gehad erg balen.Er is al hoop gemaild over vitamine c dit is altijd goed natuurlijk.Zelf drink ik ook wel weerstand thee of groene thee.Persoonlijk denk ik niet dat het alleen met supplementen heeft te maken maar dat ook je nachtrust je eetpatroon als ik ziek ben eet ik een stuk minder dus minder viamines.Verse sapjes helpen ook heb ik gemerkt.

Ik heb veel baat bij een goede multi vitamine, ik gebruik zelf de Solgar Omnium, Omnium is het meest geavanceerde multi-vitamine/mineralenpreparaat van Solgar Vitamins. Deze formule wordt wel de ‘Rolls Royce’ onder de multivitaminen genoemd en biedt een zeer brede, structurele ondersteuning. Omnium wordt onder meer gebruikt door mensen met een onregelmatige leefstijl, bij herstel van ziekte en bij stress. Niet goedkoop maar wel goed, zo zullen er wel meer merken zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100