Welke soort mensen leven het langst en vitaalst?

Zijn het bijvoorbeeld vooral mensen die in de tuin werken.Of zijn het mensen die heel bewust met hun voeding omgaan.Of juist mensen die heel positief in het leven staan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is bijna onmogelijk om hier een antwoord op te geven, je stelt namelijk een tweeledige vraag, eerstens vraag je welk soort mensen het langst leven en tweedens je noemt in één adem meteen vitaalst ( meest vitaal ) Lang leven (levensverwachting )heeft hoegenaamd niets te maken met de vitaliteit ( levenskracht ) Er zijn mensen die een uiterst vitaal leven hebben en op 33 jarige leeftijd doodgaan en er zijn mensen die geen reet hebben uitgevoerd en sterven op 89 jarige leeftijd. Levensverwachting is in onze Westerse maatschappij veel hoger dan in bijvoorbeeld de ontwikkelingslanden, dat heeft te maken met hygiëne, voeding, mogelijkheid om naar een dokter te gaan etc etc. Hoe meer ontwikkeld een land is op zulks gebied, des te hoger is de levensverwachting van haar ingezetenen. In Nederland een relatief sterk ontwikkeld land op velerlei gebied, is de levensverwachting bij geboorte voor mannen ongeveer 78 jaar en bij vrouwen ligt dat behoorlijk hoger op 82.3 jaar, en zal alleen maar stijgen voor hen die net geboren zijn. Dit in schril contrast met de meeste Afrikaanse landen, waar de mensen die 50+ zijn, net zo bijzonder zijn als hoogbejaarden die in ons land de negentig zijn gepasseerd. In de meeste Aziatische landen is die leeftijd iets hoger en daar ligt de verwachting rond de zestig. IJsland, Zweden en Australië zijn weer 'sterker' dan Nederland en de verwachting ligt daar op 80+. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Life_expectancy_world_map.PNG Tja, vitaliteit is toch echt wat je van je leven maakt, je kan op de bank hangen en je kan gaan backpacken en door de wereld trekken. Vitaliteit is een overvloed aan energie. Natuurlijke gesteldheid en krachten (ijzersterk) van je lichaam, een sterk immuunsysteem dus, emotionele (ontroering) energie, je lekker voelen en mentale (de geest,de gedachte)energie, een sterke persoonlijkheid en goede toekomst visie voor jezelf. Werken aan je vitaliteit betekend werken aan je gezondheid. Just my thoughts.

in de regel mensen die het geluk hebben gezond te blijven. je kan rauwkost eten tot je een ons weegt maar geloof niet teveel in de maakbaarheid van je eigen bestaan.

ik denk dat al de dingen die je opnoemt zeker invloed hebben, maar dat een stel goede genen het belangrijkste is.

Je zult je prettiger voelen als je jouw gewicht in de gaten houdt, maar of het helptn geloof ik niet. Zodra de grim reaper in de buurt is en jou ziet, dan is het voorbij.

En combinatie van dat allemaal. Je kan je voorbeelden niet uit elkaar halen en daarop met 1 stuk lang en vitaal leven. Die pil bestaat niet en zal er nooit komen.

Behalve goede genen, kan ook het leiden van een regelmatig leven, alles op tijd en uur en niet teveel stress een positieve uitwerking hebben.

Dat zijn mensen die: A. Geen vreselijke ziekten in de genen hebben B. Geen aanleg hebben tot obesitas C. Regelmatig bewegen en dat ook leuk vinden D. Rust, tevredenheid, liefde en harmonie in hun leven kunnen en willen houden.

Lang leven en vitaal leven zijn twee verschillende dingen.Geluk met je genetische opmaak brengt je al een heel eind.Ik werk me hoogbejaarden en waar ze vandaan komen daar kan je echt geen lijn in trekken.Er zijn er die hun ganse leven hard gewerkt hebben, er zijn er die geen klap uitgevoerd hebben en heel hun leven dienstmeiden hadden, er zijn er die roken als een stoomtrein, pralines eten, er zijn er die eten als mussen, en allemaal zijn ze op weg naar de honderd. Vitaal leven is er voor de overgrote meerderheid niet meer bij.Er zijn er die al jaren dement zijn, er zijn er die al jaren niet meer lopen.De meesten zijn al jaren niet meer buiten geweest, ze worden in de zomer wel op het terras gereden. Het is maar de vraag of je op die manier het langst wil leven.

de mensen die het vitaalst sterven, sterven jong. Ik denk dat je bedoelt lang leven, maar nog wel vitaal genoeg? Zorg dan dat je ook nog op je oude dag genoeg beweegt. En jong geleerd is dan oud gedaan, ga dus vaak lopend of op de fiets boodschappen doen, blijf actieve vakanties houden, zorg dat je niet te dik wordt.

Een combinatie van alles: - goede genen - gezond leven en eten - niet teveel stress maar bovenal ook een flinke dosis geluk.

Je leeft het langst als je positief in het leven staat! Als je stress vermijdt, op tijd afstand kan nemen van problemen, dus niet gaat piekeren, op tijd je rust neemt, assertief bent, dus geen dingen tegen je zin doet, geliefd bent,tevreden bent met alles wat je hebt en bent,gezond leeft, dus wel lekker maar niet te vet en/of teveel eet, niet veel alcohol drinkt, genoeg beweegt, graag naar je werk gaat enz. Kortom, je moet plezier in het leven hebben! Helaas, zijn we allemaal mensen en problemen zijn er altijd, ook al heb je er niet om gevraagd. Als je dan kunt relativeren, heb je alweer wat levenstijd gewonnen. Verdriet zal iedereen meemaken, als je dan kunt accepteren,weer wat tijd gewonnen! Wanneer je niet het slachtoffer wordt van een dodelijk ongeluk of ziekte, kan je op deze manier zeker oud worden.

Tja, allereerst (wat o.a. Oblomov al schreef) zijn vitaliteit en een lang leven niet hetzelfde. Ik denk wel dat als je jezelf vitaler houdt, op een gezonde manier (sporten, gezonde voeding, weinig stress), dat je je een grotere kans hebt om langer te leven. Ik let er zelf bijv. op dat ik niet teveel calorien binnen krijg (probeer een BMI van rond de 20-21 aan te houden) en dat ik gezond en gevarieerd eet. Verder zorg ik voor voldoende beweging. Mijn werk en hobbies zorgen ervoor dat ik mezelf mentaal ook kan blijven uitdagen. Ik denk dat dit, behalve gewoontes om vitaal te blijven, ook wel de dingen zijn die helpen om ouder te worden. Als je bijv. omdat je altijd mentaal actief bent gebleven, het eerder doorhebt als je geheugen achter uit gaat, dan kun je daar ook beter en eerder maatregelen tegen nemen in een stadium wanneer dat nog mogelijk. En als je je gewrichten en spieren altijd goed hebt onderhouden door beweging, dan hebt je in ieder geval een soort reserve als je lichaam begint tegen te werken. hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik weet niet helemaal wat je bedoeld met soort (ras?)of type (sporter) In een gebied rond de hymalaya leeft een volk dat nog tot voor kort gemiddeld de hoogste leeftijd haalde. Frappant was te noemen dat met het optrekken van de fastfoodketens de gemiddelde leeftijd over jaren gestaag afnam. Als individu kun je heel veel doen om je leven niet vroegtijdig te beëindigen. Je kunt je leven namelijk niet verlengen maar door niet aan voor de gezondheid schadelijke stoffen te wennen (roken) en andere stoffen (alcohol) matig te gebruiken (feit is dat een glaasje wijn per dag een positieve uitwerking op de gezonheid heeft en alcohol gif is in grote hoeveelheid)(1 pijnstiller per dag kan de kans op agina pectorus met ruim 20% op late leeftijd niveleren) kun je veel schade voorkomen. Als je daarbij ook goed bent voor je lichaam (inspanning en ontspanning in balans) (goede evenwichtige voeding die aan de leefstijl is aan gepast) en voor je geest (stress vermijden en veel geluksmomenten beleven) en genetisch zit je ook nog eens sterk in elkaar en je hebt niet te veel pech met ongelukken, dan is de kans zeer groot dat je een hoge leeftijd kunt halen, zeker met onze kwalitatief hoge gezondheidszorg.

De mens die de weg 'van de minste weerstand' bewandelt bouwt het minste stress (en het daarbij behorende afbraak-proces) op. Hierdoor kan de 'natuurlijke weerstand' sterk en gezond blijven en is het lichaam in staat lang fit te blijven. De 'weg van de minste weerstand' kan bewandeld worden in 'bewustzijn'! Dat betekent dat het leven wordt aanvaard in al zijn aspecten; niets wordt geschuwd of gemeden. Zoals een boom die buigt voor de wind (zo breekt ie niet!)

Die mensen die ouders en grootouders hebben die ook lang leefden. Tel de leeftijden bij sterven op en deel door 6. Dan weet je ongeveer de leeftij waarop je zelf zal sterven. Door gezonder te leven dan je voorouders kan je het nog een beetje beinvloeden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100