Waarom moet je je sierraden af bij een kleine operatie?

Oorbellen en ketting moesten worden verwijderd omdat de verstandskiezen werden getrokken ( uitgesneden).
een kleine operatie dus. Het gat van het groene operatie kleed bedekte bijna het gehele gezicht, waarom moet je dan toch alle sierraden af doen?
Ik mocht wel gewoon op ruim een meter zitten met al mijn gewone kelding bij zijn namelijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie +!
Ik moest mijn piercings ook eens uithalen, een heleboel destijds, en na overleg mocht ik ze laten zitten.. maar waarom is me niet duidelijk.

Het beste antwoord

Ook bij een kleine operatie kan er iets mis gaan. Wat een kleine ingreep leek, wordt dan ineens een noodsituatie.

In dat geval moet je wellicht worden beademd en/of gereanimeerd. Je moet een zuurstofmasker op, bloed moet worden geprikt, injecties moeten worden gegeven.

Om in een noodsituatie geen tijd te verliezen en geen last te hebben van dingen die in de weg zitten, moet je vooraf je sieraden afdoen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De elders genoemde bacteriën en andere vervuiling zijn bij kleine ingrepen niet zo belangrijk. Die ingrepen worden immers niet in een steriele operatiekamer uitgevoerd, en dat geeft al aan dat men niet zo bang is voor infecties.

Bij echte operaties in een steriele operatiekamer speelt dit natuurlijk wel mee, maar dat is niet waar de vraag over gaat.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Toch een voorzorg om bacterieën te voorkomen, je kleding was je regelmatig maar je sieraden zelden of nooit en juist daar kunnen bacterieën zich ophopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft het daar ook wel mee te maken, maar je douched je toch ook regelmatig, dan worden ze toch ook schoon? Je haren zijn soms viezer van alle lakjes en gelletjes die er worden ingesmeert zeg maar.
Maar ook deze worden dan alleen bedekt door het groene lapje en niet ook nog met een mutsje bij voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je sieraden met douchen schoon worden dat denk ik niet.
Ik heb een paar gouden ringen en die moet ik zo 1x per jaar laten reinigen bij de juwelier, je staat verbaasd hoe schoon ze daarna weer zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn verstandskiezen afgelopen maand getrokken zijn kreeg ik wel een muts op. Een groene laken weet ik niets van af. Maar er mocht ook niemand bij in de operatiekamer.
Dat heeft een aantal redenen. Het ziekenhuis is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal. Daarnaast kunnen er complicaties optreden tijdens een operatie, zoals zwellingen enz. en dan moet het lichaam vrij zijn van allerlei 'obstakels'. Stel je vingers zwellen op, dan zal dat problemen geven als je een ring draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sieraden (piercings) bevatten veel micro-organismen (niet zichtbaar met het blote oog) en die kunnen mogelijk infecties veroorzaken. Make-up en nagellak verwijderen is nodig om de huidskleur zo objectief mogelijk te beoordelen.