Hoe moet je je zelf optrekken?

Weet iemand een oefening met dumbells zodat ik mezelf kan optrekken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
dumbbells helpen daar niet echt bij.
Je kunt beter negatieve chinups gaan doen, dat is staan als chinup gaan doen (met handpalmen naar je toe), en dan omhoog springen tot kin bij de balk is, en dan heel langzaam laten zakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan ik dus niet is er misschien nog een andere manier?
Amadea
9 jaar geleden
Koop een rekstok, bevestig die (stevig1) in een deuropening, en oefen daar elke dag mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://uploadenfoto.nl/pictures/915af302de1c66593afc684b39a2a194.jpg
zo iets wil ik kunnen
maar als ik dat doe bij een te hoge muur voelt het alsof me spieren blokkeren
en ik kan mezelf niet een 3 inch optrekken
PS bedankt voor alle reacties
Ritsuka
9 jaar geleden
wat kan je niet? heb je niet een rekstok? ga naar een speeltuin.
Is het te hoog om te springen? ga op een krukje staan.
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat je op die foto hebt is een pullup, dat is met je handpalmen van je af. Die is veel moeilijker.
wat ik voorstelde is chinup, begin daar eerst eens mee.
http://workouttips.net/wp-content/uploads/2014/04/chin-up.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke ik zal me best doen

Antwoorden (1)

Met dumbells gaat dat niet lukken. Er is geen 1 oefening met dumbells die op die manier je rugspieren traint.
In sommige sportscholen heb je een pull up rek waaronder een soort hulp ding zit die je omhoog drukt. Dus dan hoef je niet al je lichaamsgewicht op te tillen. Een andere manier is om naar de stang te springen en dat je dus al hoog zit, dan moet je zo langzaam mogelijk naar beneden gaan. In het begin kan het zijn dat het nog niet echt heel langzaam gaan, maar als je het vaak oefent zal dat steeds beter gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat ik eigenlijk bedoel is bijvoorbeeld zo iets
http://uploadenfoto.nl/pictures/915af302de1c66593afc684b39a2a194.jpg
dat wil ik kunnen maar als de muur te hoog is voelt het alsof mijn spieren blokkeren
PS bedankt voor de reacties
ik kan echt niet eens 3 inch mezelf optillen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan weet ik wel een manier, dan klim je op het muurtje (via een andere manier) en dan ga je op die manier als jouw foto er weer af. En dat dan zo langzaam mogelijk doen.