wat gebeurd er als je op straat gevonden wiet rookt ?

ik heb met een vriend wiet gevonden op een trein station ook wat van gerookt maar wel weggegooid wat is het ergste wat er kan gebeuren als er troep door heen zat is nu 2 uur geleden en ik voel niks vaags maar iemand heeft me heel bang lopen maken over de gevolgen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
was het een gerolde joint of een zakje wiet? Je weet nooit wat er precies in zit, en als het een gerolde joint is kun je ook iets als koortslip oplopen.
Computoon
9 jaar geleden
Je gaat er ook het woord 'gebeurt' door fout schrijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je word er stoned van

Antwoorden (2)

Als het wiet was dan kan er niks ergs mee zijn. Het is namelijk gewoon natuurlijk, een plantje. Als er iets geks mee was dan had je het wel gezien.

Dit is wel anders bij hasj, daarbij kan er iets geks doorheen zitten. Dat geldt ook voor andere drugs, zoals XTC. Bij zulke drugs raad ik altijd aan om als je het echt wilt doen, te kopen van iemand die je vertrouwt. Vraag altijd of ze het zelf ook hebben gebruikt en hoe het voelt. Als ze weten hoe het voelt, dan hebben ze het zelf ook gebruikt en is het dus waarschijnlijk veilig.
Maar zoals gezegd: wiet is relatief veilig, er gebeurt waarschijnlijk niks erg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aangezien jij niet weet wat er met die wiet is gedaan tussen het moment dat het van de plant af kwam en daar werd neergelegd/gegooid is het niet verstandig om het te roken. Je hebt waarschijnlijk als kind geleerd dat je geen snoepjes mocht oprapen van straat; dat geldt ook als je wat ouder bent voor wiet...

In de eerste plaats weet je niet hoe sterk het THC gehalte van de wiet is (de stof die er voor zorgt dat je stoned raakt). Ten tweede weet je niet of er niet iemand dacht leuk te zijn en bv een chemisch middel over de wiet heeft gegooid waardoor je ziek wordt (of had kunnen worden). Daarnaast weet je niet of er geen andere troep in zit, bijvoorbeeld omdat diegene vuil of vet aan zijn handen had en de wiet heeft aangeraakt.

Tot slot, je weet ook niet zeker of het echt wel wiet was...

De kans dat één van bovenstaande mogelijkheden ook echt zo is is niet zo heel groot. De kans is groter dat de eigenaar de wiet simpelweg verloren is of heeft weggegooid (om welke reden dan ook) en er niets mis mee was. Hoewel je ook de kans had gelopen om de eigenaar tegen te komen die graag zijn spullen terug had gehad...

Maar omdat je dat met gevonden drugs (dus ook wiet) nu eenmaal niet zeker weet is het verstandiger om dat in de toekomst niet meer te doen. Als je eens wiet wil roken koop je het beter bij een legale koffieshop.