Waarom ejaculeer ik bloed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
als het echt veel is, of vaker gebeurt, naar de huisarts
tinus1969
9 jaar geleden
Eens -dit is huisartsenwerk.

Antwoorden (2)

Er kan soms een klein adertje springen bijv door stress. Het geeft niets iedereen heeft het wel eens. Het sperma ziet er dan een beetje roestkleurig uit en is het na een keer of drie weg. Is het meer dan dat wil ik je adviseren even naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is belangrijk, om te weten of het bloed niet van de partner komt, bijvoorbeeld tijdens de menstruatie. Daarom raadt dokterdokter.nl u aan om bij twijfel het sperma na masturbatie op te vangen en te bekijken. Dit kan bijvoorbeeld op de witte achtergrond van de wastafel.
Hoe ontstaat bloed in sperma?
Sperma bestaat uit zaadcellen en vocht. De zaadcellen komen uit de testikels (ballen) en worden via de zaadleiders naar de prostaat vervoerd. In de prostaat komt er vocht bij de zaadcellen, het heet dan sperma. Ergens in dit traject, kan er bloed bij het sperma komen.
In de meeste gevallen is er geen duidelijke oorzaak bekend. Seks of masturberen is geen oorzaak van bloed in het sperma. Het kan zijn dat er een bloedvaatje is beschadigd, dat zich vanzelf weer herstelt. Mogelijke andere oorzaken van bloed in het sperma:
infectie van de bijbal (epididimitis)
infectie van de prostaat (prostatitis)
infectie van de zaadblaas (vesiculitis) Meestal zijn er dan ook andere klachten aanwezig, zoals:
- pijn bij het plassen
- een branderig gevoel bij het plassen
- pijn bij het klaarkomen
- bloed in de urine
Zeldzame oorzaken zijn:
inwendige kneuzingen, bijvoorbeeld na een val
kwaadaardige ziekten
Is het ernstig en wat kunt u verwachten?

Als u bloed in het sperma heeft en u heeft daarbij geen andere klachten, verdwijnt het meestal vanzelf. Het is dan ook niet ernstig. Na een aantal zaadlozingen hoort het sperma weer normaal te zijn. Bloed in het sperma verdwijnt vaak niet vanzelf, als u daarbij andere klachten heeft zoals:
pijn bij het plassen
een branderig gevoel bij het plassen
pijn bij het klaarkomen
afscheiding uit de urinebuis
bloed in de urine
Deze klachten kunnen wijzen op een ontsteking van onder andere de prostaat, zaadblaas of de urinebuis. Dit moet behandeld worden door de huisarts. Na de behandeling verdwijnen de klachten meestal binnen enkele weken.
Wanneer naar de huisarts?
Bloed in het sperma is een verschijnsel dat veel angst oproept. Toch verdwijnt het meestal snel weer vanzelf. Meestal is er geen duidelijke oorzaak. In de volgende gevallen is het raadzaam om naar uw huisarts te gaan:
als er bloed in het sperma is dat na een aantal zaadlozingen niet is verdwenen
als u bijkomende klachten heeft, zoals:
- pijn bij het plassen
- een branderig gevoel bij het plassen
- pijn bij het klaarkomen
- afscheiding uit de urinebuis
- bloed in de urine
als u ongerust bent.

Lees de hele link.
Beterschap hiermee.