hoe kun je dingen van je af laten glijden?

ik ben soms best een drukte maker/streser, dan zeggen mensen laat van je af glijden, als dan vraagt hoe je dat doet, kunnen ze me niet beantwoorden... iemand idee hoe je dat doet? want ik weet dat zou moeten doen maar lukt niet altijd... dit gaat om situaties die niet op te lossen zijn of een lange tijd over heen moet gaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Het is altijd makkelijk gezegd.... "accepteren en loslaten". Het is een kunst die lang niet iedereen beheerst maar die zeker iedereen wel kan leren. Het is ook nogal moeilijk uit te leggen, omdat er het nu eenmaal voor elk individu anders is en iedereen zijn eigen manieren of methodes heeft. De één sport als een gek om zijn hoofd leeg te maken, een ander gaat yoga-en of mediteren en weer een ander schrijft een heel boekwerk.

Eén ding is zeker piekeren, stressen en je zorgen maken om niks zijn energieslurpers en je komt er eigenlijk nergens mee, behalve dat je jezelf totaal tekort doet.

Het is dus zaak dat je voor jezelf gaat onderzoeken wat jij prettig vind en waar je rustig van wordt.
Hieronder vind je een paar sites waar allerlei verschillende tips op staan. Wellicht zit er iets voor je tussen waar je wat mee kunt. Ik hoop echt dat je er wat aan hebt en dat het je lukt. Ik gun je een piekervrij hoofd omdat je dan meer tijd over houd voor leuke dingen en je veel meer energie hebt. Veel succes!

http://praktijkbate.nl/page.php?27

http://sochicken.nl/rust_in_je_hoofd_16_praktische_tips

http://www.newstart.nl/blog/hoe-krijg-je-rust-in-je-hoofd/

http://www.jassentechniek.nl/rustinjehoofd.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje :)
ik heb je tip als eens geprobeerd, allen werken die niet, onbewust blijf ik me druk maken...
inderdaad is het engergie sleurper, daarom wil van af maar heb zoveel geprobeert, maar lukt niet echt...
ik ga de site's door lezen en toepassen :) bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
min de zin - ik heb je tip als eens geprobeerd, allen werken die niet, onbewust blijf ik me druk maken…
:p vergat kopie aan te pasen XD ik vind je bericht beste, helaas kan vraag nog niet sluiten :p nog even wachten tot tijd voor bij is.

Andere antwoorden (3)

Ik begreep die uitdrukking ook zelden. Gelukkig kende ik maar één persoon die dit regelmatig zei, en niet een heel stel mensen.

Blijkbaar moet je dingen (proberen te) relativeren. Dus (proberen te) ontspannen en je realiseren dat er ergere dingen zijn, dat je (nu) geen oplossing hebt voor het probleem, dat jij er niets aan kon of kan doen, enzovoort...

Richt je daarna weer op zaken waar je wel een positieve invloed op kan hebben, zaken die je wel kan verbeteren en waar je wel een oplossing voor hebt of voor kan bedenken.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje :)
ik heb je tip als eens geprobeerd, allen werken die niet, onbewust blijf ik me druk maken...
Antoni
9 jaar geleden
Misschien kan je dan beter onder leiding van een professional leren je (goed) te ontspannen. Informeer eens bij je huisarts naar de mogelijkheden voor professionele begeleiding door bijvoorbeeld een psycholoog. Stress en je steeds weer druk maken kunnen leiden tot ziektes en andere ongemakken. Die wil je natuurlijk voorkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, dat is wel een goed idee.
ik wou eerst zelf proberen.
maar merk dat me gezondheid al achter uit gaat.
ik ga eerst nog even site van inkie lezen, als dat ook niks uit haalt, ga afspraak maken.
bedankt :)
Ik denk door voornamelijk veel met andere dingen bezig zijn en niet teveel aan het probleem denken. Ieder zal zo wel ze eigen manier hebben om iets van "zich af te laten glijden" maar ik denk dat in het algemeen gewoon vooral bezig blijven het beste kan helpen. Ga dus bijv niet alleen op de bank zitten piekeren. Zo versterk je de stress alleen maar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door te relativeren. Vergelijk jouw probleem met dat van een ander dat veel groter is en misschien zelfs levensbedreigend. Hoe erg is het dan dat jij er een tijdje mee bezig bent en er dan voorgoed van af zal zijn? Waarschijnlijk ben jij de enige die zich om die kleinigheid druk maakt, de wereld draait gewoon door hoor. Maak er voor jezelf het beste van, en besef dat anderen het helemaal niet uitmaakt.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje :)
ik heb je tip als eens geprobeerd, allen werken die niet, onbewust blijf ik me druk maken...