slaappillen gebruiken tijdens een vlucht?

volgende week vrijdag vlieg ik naar de verenigde staten met American Airlines (een directe vlucht) het duurt 12 uur en om tijd te doden wil ik het liefst een slaappilletje nemen (geen zware) maar waar ik dus bang voor ben is dat ik makkelijk/snel wakker word, en wil ik natuurlijk niet het personeel de schrik van hun leven bezorgen als ze mij niet wakker krijgen. Mijn vader had dit ook eenkeer eerder gedaan in de jaren 80` maar hij had toen de stewardess verteld dat hij een pilletje zou nemen. ik weet verder ook niet of het verboden is om het in te nemen of uberhaupt bij je hebben,

Weet jij het antwoord?

/2500

Om te beginnen kan je je afvragen of dit nou wel zo'n slim idee is. Door het stil zitten heb je tijdens zo'n reis een hogere kans op thrombose. De beste remedie tegen dit risico is zo af en toe een stukje lopen en dat gebeurt juist niet als je slaapt. Maar goed, je kan natuurlijk een tabletje oxazepam nemen. Daar wordt je wat suffig/ rustig van en dus slaap je makkelijker. Dan ben je nog prima werkbaar en dat is voor de stewardessen inderdaad wel fijn. Na een uurtje of zes is zo'n tabletje uitgewerkt en dat is aan het eind van de reis dan weer fijn. Voor de oxazepam is wel een doktersrecept nodig. Probleem is ook dat oxazepam op de opiumlijst staat. Je hebt dus ook een doktersverklaring nodig. Dat allemaal netjes regelen, met alle verklaringen goedgekeurd door de juiste instanties, duurt een paar weken. Amerika is wel erg streng wat dit soort middelen. Ik zou dus zeker aanraden dit netjes te regelen. Dan is het verder allemaal prima legaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100