Waarom misselijk na een tijdje lezen?

Als ik een tijdje aan het lezen ben, dan wordt ik misselijk. Dit is nu al een aantal weken, misschien langer maar het lijkt steeds erger te worden. Vooral in de ochtend. Elke keer een tijdje na ontbijt krijg ik een slap en akelig gevoel in mijn hele lichaam en als ik iets moet lezen of typen, moet ik soms bijna overgeven.
Meestal in de loop van de dag ging het over, maar de laatste tijd blijft het steeds langer aanhouden. Het voelt net als zeeziek.. Het belemmert mij zodanig dat ik er nogal moedeloos van wordt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik s'nachts wakker word ben ik heel erg duizelig en al misselijk als ik dan naar de badkamer loop. Dus het ligt niet aan mijn ogen.

Het beste antwoord

ga naar de dokter: het kan even goed iets in je evenwichtsorgaan zijn als bloeddruk of suikerspiegel van het bloed, of weet ik wat voor reden nog meer, en dat valt hier niet te bepalen
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nog geen 2 maanden geleden voor andere redenen al een hele medische test gehad, mijn bloed is getest op bijna alles, ook vitaminen. Daarbij mijn bloeddruk, hartfilmpje. Half jaar geleden een buik-echo. Het vreemde is; vorige week nam ik een paar glaasjes kruidenbitter en toen had ik 3 dagen geen last meer...
Niet dat alcohol nou de oplossing is, maar was wel blij dat het even beter ging. De dokter gooit het vast weer op hyperventilatie, omdat ik dat vroeger ooit gehad heb.
anneliez
9 jaar geleden
misschien dan toch iets met het evenwicht. Er staat me iets bij dat ik daarover iets heb gelezen: evenwichtsprobleem en alcohol, volgens mij werd het daardoor minder (klinkt vreemd) maar ik heb geen idee meer wat of waar ik het gelezen heb
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké dus toch. Ben al veel aan het zoeken geweest op internet, maar werd er niet wijzer van. Zal het eens vragen aan een arts binnenkort als ik in het ziekenhuis ben voor controle.