pijn rechts onder navel hard gevoel wat is er aan de hand?

Ik heb opeens pijn rechts onder mijn navel. stekende pijn die uit het niets kwam op zetten, ook kan ik voel ik met mijn handen dat daar een hard stuk zit... wat kan dit betekenen en hoe kom ik er vanaf? gaat het vanzelf weer weg?

Toegevoegd na 13 minuten:
Als ik kracht zet alsof je een grote boodschap doet spant de pijn aan..

Toegevoegd na 20 minuten:
Aanspanning van de buikspieren is pijnlijk dan komt er druk op

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zeggen dat het een ontstopping is... hij heeft de blinde darm gecheckt en er was niks aan de hand. Kan weer rustig slapen bedankt voor de reacties

Het beste antwoord

De bovenstaande dingen kunnen ja.

Wat ook kan is dat je pijn hebt waar je blindedarm ligt,... maar dat het gewoon de darm is die er voorbij komt.
Net op die plaats gaat je darm ( hij komt van links onder ) wat terug omhoog. Vaak blijft er dan wat eten zitten ( laat ons het zo noemen ). Als het er lang blijft zitten kan je zo een obstructie krijgen. Dat voel je soms wel. Zeker als je vb op je buik gaat liggen, dat kan al genoeg zijn om pijn te hebben.
Deze hindernis kan lang blijven zitten en verharden. De rest van wat je eet kan er niet vlot meer voorbij en dat geeft druk aan de darm.
Deze pijn kan behoorlijk erg zijn. Zo erg dat je soms denkt om idd een gesprongen appendix te hebben.

Net zoals bij de bovenstaande mogelijkheden de raad is,... wel eens dokter raadplegen.
Als je dit ook echt hebt, dan volstaat een kleine aanpassing aan je eetschema ( vb geen bananen meer, bruin ipv wit brood,... veel fruit ) en eventueel enkele dagen een laxitief om er weer bovenop te komen.
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Zou ook goed kunnen. Dat harde is eigenlijk niet typisch voor en bllnde darm, behalve als het door een fikse vochtophoping door de ontsteking zou komen. ?in dat geval zou Baksteen01 echter al heeeeel veel pijn hebben. Door verstopping is dat harde wel goed te verklaren en idd ook wat pijnklachten. +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ging vroeger 3 keer per dag naar de wc nu een keer in de 2 dagen. Vanwege andere klachten. Sinds de verandering heb ik darm/anus problemen gekregen maar ging steeds beter maar dit is nieuw terwijl ik gezond eet volkorenbrood fruit etc misschien wennening maar ik ben nu een maand goed opweg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
.
nounka
9 jaar geleden
Als je zo wie zo al problemen in die regio hebt,... arts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja je had gelijk het zat als een prop vast maar alles gaat weer goed. Bedankt voor de reactie

Andere antwoorden (2)

Eventueel navelbreuk,ga eens op controle bij je arts.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is daar haast bij? als ik mijn buik aanspan zet ik er soort van druk op waardoor het nog pijnlijker is.
Daar zit je blindedarm dus het kan een blindedarmontsteking zijn. Als dat het is dan moet je geopereerd worden en kan het heel snel erger worden. Vraag dus een spoedconsult bij de dokter en regel dus alles om even een paar dagen in het ziekenhuis te kunnen zijn.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dus na het weekend wachten is niet slim?
Poet
9 jaar geleden
Nee, nu meteen bellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben niet echt misselijk en heb voor de rest geen andere complicaties etc. alleen bij het spannen van de buik, of drukken doet het zeer. dus ik vroeg mij af of het dan wel de juiste diagnose is? want anders denken ze weer o die gozer komt nu weer aanzetten..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat denken ze niet, als je serieus pijn hebt, dan moet je daarvan af, als je daar bent, dan kan er een juiste diagnose gesteld worden. Een blindedarmontsteking hoort wel bij de mogelijkheden. + Poet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mijn moeder zegt, dat het ook harde ontlasting kan zijn en dat ik waarschijnlijk psychosimatisch reageer.. dus ik zit in een dubio vandaar. ben gister ook al naar de hap geweest wil daar niet kind aan huis worden vandaar dat ik dub...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deed wel zeer toen ik sprong nu niet meer als ik spring. Toch de hap maar gebeld